halvardm Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei.. Jeg lurte bare på hvilke ting gjør filminga bedre? Jeg tenkte å kjøpe vidvinkel og mikrofon. Billigst mulig, men kan greie fra 1000 - 1800 per stykk. Er det noen andre ting som er lurt å har eller som man er "nødt" til å ha ? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Vidvinkel? Lager det widescreen, eller er det sånn typisk skatefilm/se gjennom døra-vinkel? Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Vidvinkel bør alle ha, og er hverken fisheyeoptikk eller widescreenkonverter cun. Det er linsen en skal bruke til såkalte MS shots (Kamera er middles avstand fra objekt). Gjør bildet større, og litt bredere i kantene. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Ok, hvor får du tak i slike da ? Nettsted ? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Finner ikke noen plass der du finner tilbehør til videokameraer. Jeg trenger URL til nettsteder der du kan kjøpe tilbehør. Endret 6. desember 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Jeg er stor tilhenger av monopod til både foto og filming. Monopod = 'Enbent stativ'. (Altså så må du fremdeles støtte/holde kameraet, men fjerner uønskede bevegelser opp/ned) Endret 6. desember 2004 av Shimano Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Jo, det jeg fett. Bare jeg visste hvor man kan kjøpe det ? Det er litt av det jeg lurer på her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Vidvinkel bør alle ha, og er hverken fisheyeoptikk eller widescreenkonverter cun. Det er linsen en skal bruke til såkalte MS shots (Kamera er middles avstand fra objekt). Gjør bildet større, og litt bredere i kantene. Enkelt og greit. Vidvinkel til medium shots? Neppe. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Når skal du bruke vidvinkel da ? Og hvor får du tak i det ? Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg savner vidvinkel, særlig til opptak inne. Da jeg kjøpte kameraet var jeg litt bekymret, fordi det ikke hadde like kraftig zoom som enkelte andre. Men i ettertid har det vist seg at det er relativt sjelden at jeg bruker full zoom. Det skjer langt oftere at jeg ikke klarer å få med alt jeg skulle hatt med, når jeg filmer inne, og rommet ikke er stort nok. Stativ bruker jeg så ofte jeg kan, og så ofte det er praktisk. Jeg bruker det som monopod mer enn på alle tre beina (strekker ut ett av beina og bruker det som mono). Ellers zoomer jeg minst mulig mens jeg filmer, og panorerer ikke uten at det er en mening med det, men holder kameraet i ro, og filmer heller fra flere vinkler. Tommy Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Ok, men mitt spørsmsål er fortsatt slik: Hvor får man tak i vidvinkel ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvor får man tak i vidvinkel ? I butikken? http://www.xd.no/asp/produktliste.asp?l=2&...2text=Vidvinkel Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Er du sikker ? Fant ingen nettbutikker skjønner du Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Du sjekket altså ikke linken min? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ein tar ofte LS med vidvinkel, - men det absolutt kulaste å bruke vidvinkelen til er å utnytte det enorme perspektivet ein kan få :] - Gå nær ting, og få det til å sjå digert ut Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Du sjekket altså ikke linken min? Jo, jeg sjekket linken din. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvis du ikke kom til en liste over vidvinkelkonvertere på xd.no, bruk følgende fremgangsmåte: Trykk linken (du kommer sannsynligvis til forsiden på xd.no), trykk back/tilbake i nettleseren, trykk linken en gang til. Direktelinker til varer på XD har aldri funket på første forsøk sålenge jeg kan huske.. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Hehe takker. Men jeg greide å finne vidvinklene by my self faktisk. Stolt Lenke til kommentar
andeik Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg fikk tak i kameraet mitt og alt utstyret fra www.video4.no Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Vidvinkel til medium shots? Neppe. Tja, jeg kan vel innrømme at det var wideshots jeg mente en burde skyte med vidvinkel. Men det er på ingen måte utenkelig å skyte MS heller wh1te, ta Rodrigo Prieto's "Amores Perros" filming f.eks. Endret 14. desember 2004 av Kyrre (GHL) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå