Snabel Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei! Trenger litt info angående socket a hk generellt.... må man oppgradere bios for å bruke semperon proc'er ? Lenke til kommentar
sssh Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jepp.. Men pass på at det har kommet ut BIOS som støtter Sempron til ditt HK! Jeg føkka oppstemninga med en Sempron-oppgradering som viste seg å bli totalt mislykka. De svina av noen HK-produsenter (Abit) hadde ikke laget noen BIOS-oppgradering som gjorde at HK mitt støttet Sempron.. Ble meget arg! Løste problemet med å bytte CPU med en kamerat som har et HK hvordet gikk an å oppgradere BIOS til Sempron-støtte. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg kjøpte Sempron og et Abit NF7-S v2.0 demo-kort. Hk kom med Bios som ikke var oppdatert for Sempron. Valgte Clear Cmos, og cpu starta på betydelig lavere frekvens enn default. Jeg valgte å ikke tukle med det, men innstallerte, logget på og oppdaterte OS. Så var det bare å oppdatere til siste Bios. Jeg valgte å gjøre det fra floppy for sikkerhets skyld, men det er kanskje ikke nødvendig. Maskina går som den skal med den nye biosen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå