shadowe Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei! Jeg har nettopp kjøpt en ny laptopp av typen Whitebox cl1557, med 60gb hardisk (7200rpm) Har vært en del borti pcer før, så jeg innstalerte selv windows xp med alle tilhørende drivere. Alt fungerte knirkefritt til pcen en dag gav meg beskjeden "lesefeilen på disken" etterfulgt av en ny beskjed dagen etterpå som sa "operating system not found" . Har sjekka disken ved å boote opp med xp cden, og windows ligger der fortsatt.. Har også formatert hardisken og installert windows på nytt, noe som hjalp i ca 1-2 dager før de samme feilmeldingene kom. Har en teori om at det kan være en løs hardisk kabel, eller kansje feil på leser hodet på hardisken? Hva anbefaler dere at jeg gjør? bør jeg kontakte leverandøren? kan jeg feste kabelen selv? Blir veldig glad for svar.. På forhånd takk Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 virker som om du har sektorfeil eller overflatefeil på disken... kan også være noe så enkelt som feil på filer(reinstall)... Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Orginal xp? Har hatt ett lignede problem med en uorginal xp-versjon.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå