GenericName Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 hva mener du med å lagre formen? skal du lagre den slik den er? eller slik den ser ut, eller vil du ha koden for formen i en egen fil? i hvilken sammenheng skal du gjøre det? Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Ikke mye til forklaring her. Vil du skifte på filteret, slik at man kan lagre filer som .frm? Det er jo bare å skrive det da. Ikke noe kode, bare en variabel: Private Sub mnuFilLagreSom_Click() On Error GoTo Feil With cdlStandard ' Oppretter filfiltre. .Filter = "FRM (*.frm) |*.frm" ' Velger RTF som standard filutvidelse. .DefaultExt = "frm" ' Skjuler ReadOnly-boksen, og spør hvis gammel ' versjon blir overskrevet. .Flags = cdlOFNHideReadOnly + _ cdlOFNOverwritePrompt ' Viser dialogboksen Lagre som. .ShowSave End With ' Lagrer fila med banen og navnet som er oppgitt. rtfSkriv.SaveFile cdlStandard.FileName ' Viser filnavnet i tittellinja på formen. Me.Caption = cdlStandard.FileName ' Avslutter hvis brukeren har avbrutt. Feil: End Sub Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Da må du lagre alle verdier i en tekstfile, eller binær fil. Dette er programmering, ikke Shockwave Flash. Sub FileSave(filename As String) Dim iFile As Integer iFile = FreeFile() Open Filename For Random Access Write As #iFile Put #iFile, , rtfText.Rtf Put #iFile, , txtMinText.Text Close #iFile End Sub Sub FileLoad(filename As String) Dim iFile As Integer iFile = FreeFile() Open Filename For Random Access Read As #iFile Get #iFile, , rtfText.Rtf Get #iFile, , txtMinText.Text Close #iFile End Sub Endret 4. desember 2004 av GeirGrusom Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Ehm.. siden dette er VB-forumet så regner jeg med at du skriver dette i VB, og for da å lagre formen trykker man enkelt og elegant på file->save form as!! Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Ehm.. siden dette er VB-forumet så regner jeg med at du skriver dette i VB, og for da å lagre formen trykker man enkelt og elegant på file->save form as!! ... og da regner jeg med at du har misforstått sprøsmålet Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Det er snakk om run-time lagring av data i en form...tror jeg ihvertfall... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Å lagre i runtime er da ikke noe problem, men å lagre kjørbar VB-kode tror jeg blir litt værre. Går det ann å lage en VB-compiler i VB? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 det følger med en konrtoll som heter Microsoft Scripting Control (eller noe sånt) som er til akkurat det formålet (tror den blir brukt til å kjøre .vbs filer, og scripts i IE) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå