Gå til innhold

Geforce 6800 LE softmod problemer


Whoracle

Anbefalte innlegg

Skaffet meg Club 3D Geforce 6800 LE, tenkte jeg sku åpne noen pipes med Rivatuner, det gikk jo det, åpna alle 16 men når jeg spiller feks Source så er det litt hvitprikking i bilde eller snø om du vil, lurte på om det da har gått skjeis?

Har forøvrig nyeste Nvidia Omega driver'ne, kan dette fixes på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merket ikke til noen artifakteri 3D mark 2003, men åssen ca resultat burde man få med et 6800 LE kort? har forøvrig et gammelt hovedkort: Asus P4B533, cpu er klokket til 2.3Ghz og har 1024 ddr ram, er ett eller annet som bremser kortet mitt har jeg følelsen av, siden jeg bare havner på ca 6200 poeng i 3D Mark, og det er etter klokking...

Lenke til kommentar

På low-level system tweaks/overclocking så får jeg ikke enablet low-level hardware overclocking, noe spesielt jeg må gjøre for å få det? core clock og memory clock står dønn fast :roll:

Får klokka på system tweaks men får ingen merkbare forskjeller siden jeg der bare får endret på Performance 3D og ikke low-power 3D..

Lenke til kommentar

lurer sterkt på dette her jeg og, har en kamerar som det er umulig å få klokket på low-power 3D.. Han har og club3d 6800LE. Hva er galt? Noen innstillinger han må skru på? Han har holdt på 1 uke nå uten hell, tror han snart kaster den i veggen. Sist jeg var der var det ikke langt unna :p hehe

 

Men spøk til side, er det noen som kan svare seriøst på dette?

Lenke til kommentar

Kjøpte et gainward 6800le. Prøvde først å åpne alle pipeseneog vs. Da fikk jeg akkurat di samme hvite flekkene i source som deg. Det var kun der jeg så de. Prøvde å gå ned til 12 pipes, ingen forbedring. Deaktiverte 4 pipes til og aktiverte de andre 4. Da var de borte. Så forklaringen på de hvite prikkene er defekte pipes.

 

Kjører nå 12 pipes og 6 vs. 350 core clock og 880 mem clock. 9300 3dmark 2003 poeng på nforce 2 hovedkort med xp barton 2500 og 2*256 ram. Ikke værst ;)

 

Det må legges til at overklocking, via driveren i rivatuner, var umulig når jeg brukte de defekte pipesene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...