Carnifex Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 En annen god ting er at AMD 64 CPU'er har støtte for hardware basert DEP (Data Excecution Prevention) i Windows XP som stopper endel skummel kode fra å kjøre. Det gjør XP med sp2 enda litt tryggere. Ikke et stygt ord om Intel (Jeg har selv en 3Ghz Intel) men min neste cpu blir en AMD 64 3500+. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 En annen god ting er at AMD 64 CPU'er har støtte for hardware basert DEP (Data Excecution Prevention) i Windows XP som stopper endel skummel kode fra å kjøre. Det gjør XP med sp2 enda litt tryggere. Ikke et stygt ord om Intel (Jeg har selv en 3Ghz Intel) men min neste cpu blir en AMD 64 3500+. Er ikke dette på de nyeste cpuene fra Intel også , mener jeg hørte noe om det . Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 En annen god ting er at AMD 64 CPU'er har støtte for hardware basert DEP (Data Excecution Prevention) i Windows XP som stopper endel skummel kode fra å kjøre. Det gjør XP med sp2 enda litt tryggere. Ikke et stygt ord om Intel (Jeg har selv en 3Ghz Intel) men min neste cpu blir en AMD 64 3500+. Er ikke dette på de nyeste cpuene fra Intel også , mener jeg hørte noe om det . Det kan godt være. Er ikke sikker på dette ... Lenke til kommentar
smy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 skal du spill og bech så amd64 asolut rett nå p4 3.46 EE er ikke bedre enn amd64 3500+ i spill Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Kanskje på tide å opdatere profilen.. og komme med ett "seriøst" innlegg isf. slikt intetsigende vrøvl..Definer "mye bedre"... henvis til oppsett, HK, CPU.. Klart... en [email protected] på HK m/i845 er nok "noe dårligere" i spill enn en Amd64 3500+ på HK m/nForce3 S939. Slik *teite* innlegg uten henvisning til tester/benchmark/specs...er *synsing* fra tåpelige fanbois.. Unnskyld meg, men husker du tilbake til starten av tråden? I tilfelle du har glemt det skal jeg friske opp litt: Tja.. enda en AMD fanboi.. For mer objektive interessenter kan man jo lett se utifra signatur over.. og nedenfor.. hva en AMD64 er bedre på.. og hva en P4 er bedre på.. Ja..fanboi.. AMD 32/64 er best på spillrelatere oppgaver.. i mer "matnyttige" oppgaver er P4 bedre. Her gjør du vel strengt tatt akkurat samme feilen selv? Jeg tviler ikke et sekund på at du vet hva du snakker om, men det var bare alt for åpenbart til å få passere i stillhet. Dine "matnyttige" oppgaver blir nemlig alt for vag for min smak og virker bare i negativ retning på en diskusjon som denne. Skal man i det heletatt slenge frempå en påstand i et tema som er så betent som Intel/AMD debatten så MÅ man underbygge med tester og linker, samt å dra konklusjoner fra disse. Uten dette vil alt bare bli en saus av synsing og halvnøyaktigheter. Det har vi sett gang på gang på gang. Sånn til slutt synes jeg det er unødvendig å kalle folk fanbois og teite i øst og vest. Før en vet ordet av det har vi en flamewar i stedet for en diskusjon. -KJ EDIT: Stokket om på noen bokstaver... Endret 6. desember 2004 av jevel Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) En annen god ting er at AMD 64 CPU'er har støtte for hardware basert DEP (Data Excecution Prevention) i Windows XP som stopper endel skummel kode fra å kjøre. Det gjør XP med sp2 enda litt tryggere. Ikke et stygt ord om Intel (Jeg har selv en 3Ghz Intel) men min neste cpu blir en AMD 64 3500+. Er ikke dette på de nyeste cpuene fra Intel også , mener jeg hørte noe om det . Det kan godt være. Er ikke sikker på dette ... 5xxJ serien støtter DEP, XD, NX, whatever... Tror ikke mange er tilgjengelige foreløpig. 570J er vel eneste lanserte så langt. Den skal visst ha redusert strømforbruk også, særlig ved idle. Celeron D 3xxJ støtter også DEP. https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Og koster ikke så masse heller. PS Celeron D er en del bedre enn gamle Celeron (basert på Northwood). Uansett. Det er ingen grunn til å kjøpe Prescott nå (kjøp i så fall en LGA775 Celeron D av billigste sort og bytt senere). Om det er Prescott en vil ha så bør en vente til Januar. Da kommer 600 serien. Den blir ikke like bra som gode gamle Northwood, men vil bli vesentlig bedre enn de Prescott prosessorene som er ute nå. 570J er forøvrig akkurat samme kjerne (E0 stepping) som 600 serien, men 600 serien vil få aktivert noen ekstra finesser deriblant 2MB cache og EIST (bedre styring med effektforbruket). Test av de tre raskeste fra AMD og Intel, deriblant P4 570J (3.8GHz), her: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...ntium4-570.html Endret 6. desember 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Kanskje på tide å opdatere profilen.. og komme med ett "seriøst" innlegg isf. slikt intetsigende vrøvl..Definer "mye bedre"... henvis til oppsett, HK, CPU.. Klart... en [email protected] på HK m/i845 er nok "noe dårligere" i spill enn en Amd64 3500+ på HK m/nForce3 S939. Slik *teite* innlegg uten henvisning til tester/benchmark/specs...er *synsing* fra tåpelige fanbois.. Unnskyld meg, men husker du tilbake til starten av tråden? I tilfelle du har glemt det skal jeg friske opp litt: Tja.. enda en AMD fanboi.. For mer objektive interessenter kan man jo lett se utifra signatur over.. og nedenfor.. hva en AMD64 er bedre på.. og hva en P4 er bedre på.. Ja..fanboi.. AMD 32/64 er best på spillrelatere oppgaver.. i mer "matnyttige" oppgaver er P4 bedre. Her gjør du vel strengt tatt akkurat samme feilen selv? Nei.. jeg referer til *din* og *min* "sigg".. og der ser man lett hvorfor slike myter oppstår om at AMD er best.. og Intel er best.. Det er *FEIL*.. begge prosessorer er best på ulike oppgaver.. Skal du i hovedsak drive med 3D-spill..ja.. da er AMD..helst en AMD64 på ett godt HK "best".. I andre tilfelle hvor ren "hz", HT, minnebåndbredde er utslagsgivende.. er Intel "best".. Inlegg som "AMD er best.. seriøst!!"... uten å dokumentere dette er *teit*.. og er "fanboi-innlegg". Punktum.. Dine "matnyttige" oppgaver blir nemlig alt for vag for min smak og virker bare i negativ retning på en diskusjon som denne. Skal man i det heletatt slenge frempå en påstand i et tema som er så betent som Intel/AMD debatten så MÅ man underbygge med tester og linker, samt å dra konklusjoner fra disse. Uten dette vil alt bare bli en saus av synsing og halvnøyaktigheter. Det har vi sett gang på gang på gang. Nettopp..Og så er det fint om man er såpass lite "fanboi" at man kjøper inn og tester ut både AMD/Intel systemer.. noe jeg gjør...og ikke bare leser tester.. Da kan man med selvsyn se hvor mye man kan tyne ett AMD-basert system kontra Intel..og kanskje ha litt mer grunnlag for å uttale seg i slike og andre tråder. Sålangt kan jeg ikke kåre noen "vinner"...rent borstett fra at det raskeste systemet mitt er Intel-basert.. (men det skulle bare mangle utifra HW/specs). Regner med at når jeg snart begynner å leke meg med A64 får jeg best scores (i 3D-tester ihvertfall) med ett slikt system.. Men jeg kjøper *ikke* "siste skrik" til full pris..derfor har socket-754/939 fått vente.. Sånn til slutt synes jeg det er unødvendig å kalle folk fanbois og teite i øst og vest. Før en vet ordet av det har vi en flamewar i stedet for en diskusjon. Det må du gjerne få mene, men det er nå ett faktum at både i kategori CPU og Skjermkort er det *stor* overvekt av fanbois som spammer ivei med de samme tåpelig udokumenterte utsagnene sine om hva som er "best".. og det er definitivt to leirer som skiller seg særdeles negativt ut slik *jeg* ser det. Flamewar er også noe som alltid vil være tilstede i ethvert forum. Når det ikke tar helt av kan det av og til være tildels underholdende.. og ihvertfall engasjerende.. Nok en gang: Det som yter best til lavest mulig pris er i mine øyne den beste investeringen.. Noen ganger er det ett AMD/ATI-basert system.. noen ganger Intel/Nivdia.. evt. andre kombinasjoner.. Edit: Øøøøhh.. *din* sigg ja.. det var "Siggen7" sin sig jeg siktet til der.. Ble vel litt for engasjert der i farten... Ellers er jeg nok helt enig i det du/Jevel poengterer... Endret 6. desember 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Takker for VELDIG gode svar her Det ble AMD 64 3500+ Ettersom den er hakket bedre til spilling. Selv har jeg er Intel 2.8 prescott men jeg brukern til å klokke med Uansett. Gutten ble UTROLIG fornøyd med den nye pc sin. + at jeg tror han gikk opp en par hakk i IQ etter han leste denne posten det tror jeg også jeg gjorde Godt å se at AMD å Intel guttene kom med grundig svar om CPU å ikke Flaming.... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 5xxJ serien støtter DEP, XD, NX, whatever... Tror ikke mange er tilgjengelige foreløpig. 570J er vel eneste lanserte så langt. Den skal visst ha redusert strømforbruk også, særlig ved idle. Celeron D 3xxJ støtter også DEP. https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Og koster ikke så masse heller. PS Celeron D er en del bedre enn gamle Celeron (basert på Northwood). Takk for godt svar. Dette var jo godt å vite Lenke til kommentar
airguard Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Har hatt begge deler AMD643000/prescott3.0, hadde det samtidig en periode. Dette forumet flommer over av nisser som mener det ene og andre. Jeg for min del ble ikke noe mer imponert over hverken det ene eller det andre av det jeg hadde i forhold til hverandre, det ble faktiskt hipp som happ. prescotten hadde en fordel når jeg jobba med flere oppgaver samtidig, og amd'n ga mere boost til spill. Men det var pinadø ikke større forkjell mellom dem enn pirk for menigmann. kjøp etter lommeboka eller følelsen Lenke til kommentar
Robin-Pojken Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Men er det amd som er mest stabilt i lengden, både til photoshop o.l, og spilling?? Eller er intel like stabilt?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Men er det amd som er mest stabilt i lengden, både til photoshop o.l, og spilling?? Eller er intel like stabilt?? Som sagt tidligere , du vil neppe merke noen forskjell og om det snakkes om stablitet så er vel Intel hakket foran ,noe som ikke skyldes cpuene men som regel at de har bedre hk . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå