glad Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 jeg skriver foreksempel cout<<"hva brukes en stol til?"<<""; int a; cin>>a; if (a == sitte på) { cout<<"riktig"<<endl; } else { cout<<"feil den brukes til å sitte på"<<end; hvordan kan man skrive bokstaver i en if?l Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 a er en int, mens det du behandler den som er en string literal(nesten). Prøv heller noe som: cout << "hva brukes en stol til? "; string a; cin >> a; if(a == "sitte på") cout << "riktig" << endl; else cout << "feil den brukes til å sitte på" << endl; Lenke til kommentar
iobas Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 a er en int, mens det du behandler den som er en string literal(nesten).Prøv heller noe som: cout << "hva brukes en stol til? "; string a; cin >> a; if(a == "sitte på") cout << "riktig" << endl; else cout << "feil den brukes til å sitte på" << endl; nei. cin stopper på whitespace, det vil si at da får du bare med det første ordet. hvis du vil skrive inn flere ord kan du gjøre string a; getline(cin, a); f.eks så kan du sjekke om a er "sitte på" Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Edit: Åh! Men nå trodde jo jeg at han hadde en egen string klasse da. Hvor han hadde definert operator>> til å ikke ignorere whitespace. Dah, ikke rart man blander litt. Edit2: Rydda opp litt Endret 3. desember 2004 av zirener Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Veldig beskrivende tittel må jeg si Bare for å gi deg ett tips. (ikke for å være biatch ) Moderatorene er veldig strenge her på forummet når det gjelder dårlig valg av emnetekst, og slike poster stenges ofte. Prøv derfor om du kan beskrive dine problemer etc neste gang Lenke til kommentar
iobas Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Edit: Åh! Men nå trodde jo jeg at han hadde en egen string klasse da. Hvor han hadde definert operator>> til å ikke ignorere whitespace. Dah, ikke rart man blander litt. Edit2: Rydda opp litt hæ? han brukte jo int til å begynne med. det var du som skrev string. Lenke til kommentar
glad Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 ingenting av det derer foreslår hjeper Lenke til kommentar
iobas Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 jo det gjør det glad. #include <string> using namespace std; og i koden putt string a; getline(cin, a); hva er det som ikke funker med det? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Edit: Åh! Men nå trodde jo jeg at han hadde en egen string klasse da. Hvor han hadde definert operator>> til å ikke ignorere whitespace. Dah, ikke rart man blander litt. Edit2: Rydda opp litt Høres jo sannsynlig ut når han ikke klarer å sjekke et enkelt input...(no offense, glad) Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 #include <string> #include <iostream> using namespace std; int main() { cout<<"hva brukes en stol til?"; string a; getline(cin, a); if (a == "sitte pa") { cout<<"riktig"<<endl; } else cout<<"feil den brukes til å sitte på"<<endl; cin.get(); return 0; } I min kompilator, har ikke 'å' samme verdi som 'å' i konsollet, derfor må vi foreløpig velge a, eller ordne opp på andre måter, f.eks endre tegnsett i konsollet Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) iobas: Bare kødda. Edit: (da jeg redigerte glemte jeg at han brukte int.) Endret 3. desember 2004 av zirener Lenke til kommentar
glad Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 takk det virker nå Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Problemet løst. Vil minne trådstarter om retningslinjene: Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Endret 7. desember 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg