gamerman Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei Jeg lurte på om en Amd Athlon 64 bit 3500+ vil falle ned i pris hvis jeg venter til Januar /Februar ? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 tja, muligens noen hundre lapper ja... Alt faller jo i pris en elelr annen gang da... Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Så hva synes dere ? Skal jeg kjøpe meg en amd 64 3200 + nå i julen eller heller vente til etter jul og kjøp emeg en Amd 64 3500+ i stedet ? Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Tja...er jo kjekt med en 3500+ da...hvis du vil vente så gjør du det. Alt kommer til å falle i pris, men etter nyttår er jo en typisk "ekstra billig" periode. Ikke alltid like lett å være tålmodig da, hehe. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Vent seie eg.. men men.. Som dei andre og seie, alt falle i pris Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Kool at det er litt billigere ved nyår eller etter nyttår så da venter jeg ........ Heldigvis så er min amd 2400+ i topp stand så her klager man ikke EDIT: Jeg ser her at bare socket 939 har Amd +3500 nå ....... Så når jeg skal ha det etter ny år burde jeg velge : AMD Athlon 64 3500+ eller AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester'' ? Hva er Forskjellen ? Endret 3. desember 2004 av gamerman Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Spørs hvordan økonomien i U.S.A går... Nå ligger dollaren ganske lavt nede og de norske prisene på innkjøpene blir billigere... Så beste hadde egentlig vært å vente etter jul. Da er prisene ca så lave som de kan bli.. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Men hva er forskjellen på en winchester og ikke winchester ? Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Men hva er forskjellen på en winchester og ikke winchester ? Winchester er mer klokkevennlig (90nm) mens Newcastle er... 130nm... eller noe slik. EDIT: Tallrot og leif Endret 3. desember 2004 av Odland81 Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Går vel mye på varmeutvikling. Jo lengre man venter, jo billigere blir det, har ventet et par år på at PII skulle falle skikkelig i pris, og nå er de temmelig billige Poenget mitt er vel at man må finne en mellomting, spør deg selv om det er verdt å betale litt mer for ytelsen for å ha en ny prosessor i jula. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Men hva er forskjellen på en winchester og ikke winchester ? Winchester er mer klokkevennlig (90nm) mens Newcastle er... 160nm... eller noe slik. Newcastle er 130nm hvis jeg ikke tar veldig feil. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Så hvis jeg kjøper meg en socket 939 AMD 64 Athlon Winchester etter jul / nyttår da den kanskje har falt littebitt i pris , hvor langt kan jeg klokke den ? Og vil jeg risikere noe med å gjøre det ? Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Så hvis jeg kjøper meg en socket 939 AMD 64 Athlon Winchester etter jul / nyttår da den kanskje har falt littebitt i pris , hvor langt kan jeg klokke den ? Og vil jeg risikere noe med å gjøre det ? Du bør klare 2.6Ghz med luftkjøling, med vannkjøling rundt en 3Ghz. All klokking har seff en liten risiko. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Som sagt så er winschester en 90nm, mens Newcastle er en 130nm. Det som er forskjellen er at transistorene er mindre og trenger ikke så mye energi, da vil også varmeutviklingen bli mindre. Derfor kan de klokkes en god del høyere. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Poenget mitt er vel at man må finne en mellomting, spør deg selv om det er verdt å betale litt mer for ytelsen for å ha en ny prosessor i jula. jeg er enig her. Jeg betaler lett 200-300kr mer for å kunne kose meg i jula liksom. Derfor jeg kjøpte for en uke siden. Å vente er greit hvis man har ufattelig begrensede midler, elelr om man venter på at en vare skal synke til pris/ytelse forholdet er bra. AMD 3500+ har for lengst nådd dette forholdet. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Jau sant at man kan kose seg i jula ja Men har litt bad cash nå og mye må på julegaver så blir nok over jula Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Er det en risiko at amd 64 3500+ vil gå opp i etter julen ? I såfall så kjøper jeg meg bare cpu nå og venter med hovedkort Men mange har jo svart her at den vil kanskje gå ned etter nyår så håper det Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Er det en risiko at amd 64 3500+ vil gå opp i etter julen ? Er ikke så veldig ofte (les:aldri) at PC-deler blir dyrere desto lengre de har vært på markedet Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Ok , men sånn ca hvor mye tror dere den vil gå ned ? Hadde jo vært digg med en ny cpu i julen likevel Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Ok , men sånn ca hvor mye tror dere den vil gå ned ? Hadde jo vært digg med en ny cpu i julen likevel Mooligens et par lapper (2-300.-)... maks... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå