trygvan Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei, jeg har en Dell Dimension 8200, og som alle vet er ikke denne like enkel å oppgradere som andre maskiner. Jeg ønsker å bytte skjermkort, men lurer da på hvor begrenset jeg er av PSUen. Hva slags HK jeg har aner jeg ikke, mistenker at det er et "Dell spesial", men det er basert på Intel 850-chipsettet, PSU er på 250 W. Jeg har lyst på R 9800 pro, men er usikker på hvordan det går i min maskin. Det er jo slik at R9800pro har en strømkontakt på kortet, vil PSUen min kunne levere strøm til denne? Jeg har flere ledige strømkabler ut fra PSU, med tilsvarende endestykker som til HD og DVD-ROM, er strømkontakten på R9800pro tilsvarende disse? Leverer PSUen min nok strøm i det hele tatt til å kunne kjøre R9800pro, eller bør jeg i stedet gå for R9600? (Maskina mi består ellers av 1.6 Ghz P4, 384/768 MB RDRAM, 20 GB Samsung HD 7200 RPM, 8x8 kabinettvifte og vifta på PSU.) Håper noen har gode svar. Det er mulig at jeg kommer til gå for R9600 uansett pga begrenset økonomi. Dette kortet må da i det minste maskina mi takle? Mvh Lenke til kommentar
mrmee Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Hei Jeg har en dell dimension 8100 som også har 250w PSU. Jeg skaffa meg et Club 3D 6800 nu kort for et par uker siden. Det krever også egen strømkontakt til kortet, og drar nok en del strøm det også. Jeg har ikke hatt noen problemer i det heletatt her Alt går fint og stabilt. Leste litt om dett på dell sine amerikanske forum (http://forums.us.dell.com/supportforums/board?board.id=dim_video) og der sto det om flere som brukte R9800pro uten problem. Kommer jo selvfølgelig ann på hva du har i pcen som drar strøm, men hos meg går det iallfall fint Endret 3. desember 2004 av mrmee Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Har 9800pro i dell 8250 Lenke til kommentar
arcade Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei, dette skal nok gå greit, sålenge du ikke har 4-5 disker som trekker på 12V, regner ikke med det, da du ikke har plass til dette i kabinettet :-) Det er ikke vanskeligere å bytte skjermkort i en Dell maskin enn i andre maskiner :-) Arcade Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Great!!! Tusen takk for fine svar! :) Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 skal nok funke fjell det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå