Gå til innhold

Nokia 7270/6170 DPI

Anbefalte innlegg

Synes både 6170 og 7270 ser ganske nice ut. Det jeg lurer på, er hvordan skjermene er på disse telefonene.

Jeg har merket meg oppløsningen, men det som virkelig betyr noe er DPI. Noen som vet hvor store skjermene er så man kan finne ut om det er bra bilde på de?

Alt jeg finner på google er seff oppløsningen, og det plager meg at folk skriver at skjermstørrelsen er 128*160 piksler... det er OPPLØSNING, ikke størrelse...

Har vi et mysterium?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er relativt sikker på at det er "standard" størrelse på disse skjermene. Det betyr 1,8", det samme som på E700, T6x0, K700i, V600 og mange andre mobiler.

Før var det vanlig med 160x128 på 1,8", men nå har det kommer fler og fler (bl.a. K700i og V600) med 220x178.

Lenke til kommentar

fant ut av det i mobile-review sin review... :)

Ser ikke så nice ut den skjermen nei. Jeg kjøpte nettopp k700i til dama, så jeg kan liksom ikke ha noe dårligere skjerm enn den (for den er NICE).

Blir vel sikkert en qtek 8010 på meg, om ikke mpx220 kommer snart og blir billig da (tviler, når jeg ser prisen på v3)

Håper qtek 8010 kommer i julekalenderen :D

Lenke til kommentar

da kan jeg nevne at 8010 har langt ferre DPI enn K700.

8010 har vel omtrent 2.2" skjerm, men tilsvarende oppløsning som K700i. Det bør også nevnes at den likevel har en utrolig bra skjerm, i likhet med andre modeller med lignende (spesifikasjoner som pixler og størrelse) skjermer som 7610 og 6630.

Selv om det selvfølgelig er bra med så små pixler som K700i må jeg si det er mange _strålende_ skjermer som ikke har like små pixler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...