Tåkelys Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Har planer om å kjøpe en Nissan Maxima QX V6 2.0 1998 modell. Men så lurer jeg på om noen har erfaring med hvor sprek 2.0 motoren er? Det er jo tross alt en stor bil. Leste i denne testen, der 2.0l ikke fikk så god kritikk. http://www.dinside.no/php/art.php?id=11073 Det området Nissan Maxima faller helt gjennom på, befinner seg under panseret. For vel er det hyggelig med en vellydende V6'er under panseret, men kombinasjonen av dennes manglende vilje i bunn- og toppregisteret samt en automatkasse som virker uvanlig lite sjaltevillig, sliter Maxima med å komme seg opp i fart... Tenker også litt på 3.0 utgaven med 193HK. Men det eneste jeg har funnet av den, er 1995 modeller til rundt 140.000kr. som er rundt max av hva jeg kan bruke. Kan jo legge til at jeg er familiefar, som ikke akkurat råkjører, men som gjerne vil ha en bil med motor som ikke gir opp med en gang man møter en motbakke. For det gjør nemmelig min gamle Bluebird 1.6l Så alle erfaringer blir satt stor pris på Endret 3. desember 2004 av Cola-boks Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det eneste som kan gi deg et sikkert svar er at du tar deg en prøvetur Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Er ikke så lett, når jeg ikke finner en eneste Maxima her jeg bor. Hadde tenkt å kjøpe sørpå og kjøre den hjem til troms. Har bestemt meg for en Maxima. Er bare litt usikker på om jeg skal gå for en 97-98 modell med 2.0l eller en 95mod. med 3.0l motor... Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Maxima virker å være en kurant familiebil, og du får sikkert mye for pengene. Husk at DinSide-journalistene sannsynligvis er temmelig blasete og kresne, dessuten ser de ut til å favorisere tyske merker. Regner med at du sikkert vil merke forskjell etter din gamle Bluebird, når du setter deg inn i en nyere 2.0 Men prøvekjøring og inntrykk fra denne bør uansett være en viktig informasjonskilde, det er ikke hensiktsmessig å kjøpe bil nærmest usett eller uprøvd, det kan bli dyrt. Lenke til kommentar
Owz Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 jeg vil si at de er ikke helt rumpe!! Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Pappa har en 2.5L(synes jeg å huske) Maxima 95mod med 140 gamp. Den drar veldig brukbart =) Manuellt gir. Betalte i overkant av 100 000 for den. Det er vel sånn at 3.0L leveres bare med autogir? Endret 5. desember 2004 av b0berg Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Men prøvekjøring og inntrykk fra denne bør uansett være en viktig informasjonskilde, det er ikke hensiktsmessig å kjøpe bil nærmest usett eller uprøvd, det kan bli dyrt. Joda. Vil jo selvfølgelig prøvekjøre først. Men siden jeg blir å reise langt, kunne det jo være greit å høre hva andre har å si om 140hk motoren. Hadde egentlig bestemt meg for 2.0l, da den er endel billigere. Men ble litt usikker, da jeg leste den testen på dinside. Pappa har en 2.5L(synes jeg å huske) Maxima 95mod med 140 gamp. Den drar veldig brukbart =) Manuellt gir. Betalte i overkant av 100 000 for den. Det er vel sånn at 3.0L leveres bare med autogir? "drar veldig brukbart". Hørtes bra ut . Ser ut som om de fleste 2.0l som selges, også har automatgir. Finnes noen få med manuelt gir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå