Strong Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Jeg lurer på følgende oppsett... Et Abit KV8 Pro-3rd Eye hovedkort En AMD Athlon 64 3200+ Boxed CPU 2 x PC3200 512MB DDR CL2.5 184-P minne... Grafikk kortet jeg har pr dags dato, er et Sapphire Radeon 9800 pro 128mb 8x AGP.. Dette vil også bli brukt på det nye systemet.. Så, vil dette nye oppsettet med det eksisterende grafikk kortet bli mye eller bare litt bedre enn mitt gamle system (som jeg har idag)?? Og evt, vil dette minne som jeg tenker på bli en "flaskehals" ved f.eks overklokking ?? Det gamle systemer er : AMD Athlon XP 2600+ , 2x512 PC2700 og ett (vet det er gammelt og bare har 4xAGP) MSI KT3 Ultra Hovedkort... Vil også bruke en S-ATA Disk på det nye oppsettet... Takker for alle innspill Endret 3. desember 2004 av Strong Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 HK CPU dette er vell bedre da, mer fremtidsrettet, dobbel minnebredde osv Lenke til kommentar
Strong Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Takker for innspill.. Vel, har sett litt på den cpu'en... En AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939.. Dette er den nye på 90nm, og kjører default på 1.8 GHz.. Etter å ha lest en test på AnandTech hvor de overklokker denne stabilt til 2.6 GHz, så må jeg virkelig si at jeg har skiftet mening om CPU valg Har ikke sett på HK enda, men må nok finne et med 939 socket nå ja edit : skriveleif* Endret 3. desember 2004 av Strong Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 enig med shade... ville også byttet minnet til corsair value...om ikke du vil spante på deg noe enda dyrere! Lenke til kommentar
Strong Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Hovedkortet må bli det som Shade nevte sammen med CPU... Har lest denne testen / round-up'en på Hothardware, som utpekte det HK som vinner.... Men, med tanke på å evt overklokke dette systemet, er det da bedre med et dyrere minne (som du nevner Krister) ?? Og hva er egentlig Dual DDR godt for ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå