OC-Freak Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Er det vanlig med lang returbehandling hos Netshop? Den 1.11 sendte jeg inn mitt Gigabyte GA-8KNXP i875P (USB portene virket ikke), den 3.11 var pakken utlevert til Netshop. Den 24.11 får jeg ordrebekreftelsen på nytt erstatningskort fra Netshop - dvs de har brukt 3 uker på å feilsøke kortet. Men kortet er ikke på lager - ventet inn 2.12. 2.12 får jeg en hyggelig mail fra netshop (fra Geir) der han sier at de ikke kan si noe om når de får inn nytt kort til meg og tilbyr andre kort. Noe som er helt greit - bare at ingen andre kort kan tilby det samme som Gigabyte kortet (mulighet for 8 ATAPI enheter og 4 S-ATA). Venter nå på svar fra Netshop - så vi for se hvor lang tid de bruker på å skaffe meg kortet - eller om de i hele tatt klarer å skaffe det... Frustrerende da jeg har 2 DVD-Brennere som ligger her og venter på å bli testet for cdfreaks.com - sitter nå kun igjen med den bærbare maskinen min. Netshop har allerede ved en tidligere ordre sendt med ett brukt (ihverfall åpnet emballasje) Radeon X800 PRO kort og viste da liten vilje til å kompensere for dette så jeg er totalt sett ganske skuffet av netshop og stiller meg uforstående til all rosen de har fått her på forumet. Er det bare jeg som har truffet på feil personer/vært uheldig med netshop handlene mine? Eller er de "oppskrytt" av enkelte brukere her på forumet? Endret 3. desember 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Eg har opplevd lynrask returbehandling, det samme har mange andre, men dette var ikkje raskt nei. 3 veker på å finne ut at du skal ha nytt kort var meget lenge. Ta ein telefon eller send ein email der du spør kvifor det har tatt så lang tid. Har alltid opplevd at det går raskt å få tak i dei, dvs dei tar telefonen og svarer på epost. Utan at eg veit alt, så meiner eg at pakker som var åpna var for å sjekke spesifikasjonene på kortet Endret 3. desember 2004 av zeph Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Fikk mail fra dem og de klarer ikke å skaffe nytt kort Jaja - slik er nå verden. Tror jeg går for et ABIT IC7-MAX3 selv om dette er et dårligere kort med mindre tilkoblingsmuligheter..... Det FIC kortet sm de anbefaler ser ikke så veldig interessant ut grunnet den innebygde highpoint kontrolleren. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 vel, ic7 max 3, har ikke mulighet til 8 atapi enheter, bare 4.. men dog 6 sata enheter Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Netshop har allerede ved en tidligere ordre sendt med ett brukt (ihverfall åpnet emballasje) Radeon X800 PRO kort og viste da liten vilje til å kompensere for dette så jeg er totalt sett ganske skuffet av netshop og stiller meg uforstående til all rosen de har fått her på forumet. Hva slags kort var det? Sapphire? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 vel... er ikke unormalt med 2 uker (noen ganger opptil 3) ventetid når det gjelder retur. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Tror jeg går for et ABIT IC7-MAX3 selv om dette er et dårligere kort med mindre tilkoblingsmuligheter..... Du burde se litt på Asus P4C800-E Deluxe. Jeg har det selv, og jeg er kjempefornøyd. Dønn stabilt. Skal visstnok være i stand til å kjøre 4 dobbeltsidige moduler... Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Er det bare jeg som har truffet på feil personer/vært uheldig med netshop handlene mine? Eller er de "oppskrytt" av enkelte brukere her på forumet? Du er dessverre ikke alene nei .... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Netshop har allerede ved en tidligere ordre sendt med ett brukt (ihverfall åpnet emballasje) Radeon X800 PRO kort og viste da liten vilje til å kompensere for dette så jeg er totalt sett ganske skuffet av netshop og stiller meg uforstående til all rosen de har fått her på forumet. Hva slags kort var det? Sapphire? PowerColor x800 PRO 256Mb AGP. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Tror jeg går for et ABIT IC7-MAX3 selv om dette er et dårligere kort med mindre tilkoblingsmuligheter..... Du burde se litt på Asus P4C800-E Deluxe. Jeg har det selv, og jeg er kjempefornøyd. Dønn stabilt. Skal visstnok være i stand til å kjøre 4 dobbeltsidige moduler... Dette kortet har en promise IDE kontroller ekstra som gir 2 ekstra S-ATA og 1 ekstra IDE - men denne ekstra IDE kontakten støtter ikke ATAPI og er dermed ubrukelig for meg. Derfor gikk jeg heller for Abit - da har jeg ihvertfall noen S-ATA kontakter å gå på. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Du skulle beholdt kortet og satt inn en USB kontroller, men nå har vel allerede kortet havna i containeren..... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Du skulle beholdt kortet og satt inn en USB kontroller, men nå har vel allerede kortet havna i containeren..... Har kjørt kortet med en PCI USB kontroller i ca 2mnd før jeg sendte det inn til reperasjon da jeg var avhengig av å ha PC'en i denne perioden....- Men det var ikke noen god løsning - fikk aldri så høy ytelse med PCI USB2 kortet som normalt med USB2 på hovedkortet. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Netshop har allerede ved en tidligere ordre sendt med ett brukt (ihverfall åpnet emballasje) Radeon X800 PRO kort og viste da liten vilje til å kompensere for dette så jeg er totalt sett ganske skuffet av netshop og stiller meg uforstående til all rosen de har fått her på forumet. Hva slags kort var det? Sapphire? PowerColor x800 PRO 256Mb AGP. Kjøpte mitt x800pro kort hos dem også.... men det var fra Sapphire, og uten antistatisk pose.... men kortet funker, så jeg klager ikke.... Og kortet virket ubrukt..... men men... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) NetShop tolker loven som at de har maks 10 dager på seg til å behandle en retur. Her har de bæsjet på leggen. Dersom du oppdager et problem eller en skade på forsendelse, innpakningen eller innholdet som kan ha fremkommet under transport til deg, må dette meldes oss snarest. Er det en utvendig feil, ta kontakt med Posten. Før feil meldes til Netshop, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Netshop melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.For en del produkter får du raskest hjelp ved å kontakte importøren/produsenten direkte. I enkelte tilfeller vil Netshop forbeholde seg retten til å videreformidle returbehandlingen. http://www.netshop.no/aspx/publisher/showa...le.aspx?aid=756 Endret 5. desember 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
bengh Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 NetShop tolker loven som at de har maks 10 dager på seg til å behandle en retur. Her har de bæsjet på leggen. Dersom du oppdager et problem eller en skade på forsendelse, innpakningen eller innholdet som kan ha fremkommet under transport til deg, må dette meldes oss snarest. Er det en utvendig feil, ta kontakt med Posten. Før feil meldes til Netshop, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Netshop melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.For en del produkter får du raskest hjelp ved å kontakte importøren/produsenten direkte. I enkelte tilfeller vil Netshop forbeholde seg retten til å videreformidle returbehandlingen. http://www.netshop.no/aspx/publisher/showa...le.aspx?aid=756 .... de 10 dagene er din frist til å melde en skade/mangel på produktet fra du oppdaget det og har ingen ting med behandlig av retur å gjøre. For OC-Freaks del spiller vel dette ingen rolle da det er garanti på kortet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Fikk mail fra dem og de klarer ikke å skaffe nytt kort Jaja - slik er nå verden. Tror jeg går for et ABIT IC7-MAX3 selv om dette er et dårligere kort med mindre tilkoblingsmuligheter..... Det FIC kortet sm de anbefaler ser ikke så veldig interessant ut grunnet den innebygde highpoint kontrolleren. Klarer de ikke skaffe nytt kort, dvs gi deg "avhjelp" etter forbrukerkjøpsloven, så har du rett til å heve kjøpet. Dvs penger igjen, ikke et nytt kort. Men selvfølgelig, du kan også velge å få et nytt kort, er opp til deg . Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Blah! Jeg beklager, jeg leste litt for fort over, men loven sier vel nå at kunden ikke skal være uten mulighet til å bruke produktet i over 10 dager, så OC-Freak har uansett med loven i hånd rett til å heve kjøpet. Jeg håper ikke jeg tar feil igjen nå, har desverre ikke bookmarked lovdata her, siden jeg er på skolen. Lovdata sier: (jeg tok altså litt feil) Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Endret 6. desember 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Kunne nok hevet kjøpet ja - men hva hjelper det meg? ingen andre kan skaffe dette hovedkortet heller og jeg trenger uansett et nytt kort..... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Kunne nok hevet kjøpet ja - men hva hjelper det meg? ingen andre kan skaffe dette hovedkortet heller og jeg trenger uansett et nytt kort..... Teit situasjon du har havnet i. NetShop kommer vel med et svar her, så får vi se. Har de sagt noen dato som de får kortet inn igjen? Evt. om de kan sende deg et lånekort i mellomtiden, så får du testet brennerene du skulle teste ihvertfall. Lykke til. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Det eneste returen jeg har hatt hos Netshop var unnagjort på 1 time og 50 minutter.. Hadde ett geforce skjermkort som kulelageret var ødelagt på, leverte inn dette kl 14.00, 15.50 ringte netshop meg og sa at kortet var ødelagt og at jeg kunne komme å hente ett nytt ett. (Skal legges ved at jeg forklarte situasjonen til de på forhånd, og at dette hastet veldig.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå