mad_man@work Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/12/02/416401.html Hvor i huleste har denne journalisten lært om data? Smalbånd er lik bredbånd med lav hastighet? Bredbånd er bredbånd, smalbånd er smalbånd. Selv om du har en FASTlinje på 100kbps så er ikke dette bredbånd! Dagbladet har peiling... Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg har faktisk ikke noe imot at db skriver dette. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/12/02/416401.html Hvor i huleste har denne journalisten lært om data? Smalbånd er lik bredbånd med lav hastighet? Bredbånd er bredbånd, smalbånd er smalbånd. Selv om du har en FASTlinje på 100kbps så er ikke dette bredbånd! Dagbladet har peiling... Hvor har du lært deg "data"? Defenisjonen på hva som er bredbånd gikk i utgangspunktet ut på hvor mange MHz et bånd er. Idag er ordet blitt ubrukelig. Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Hvor har du lært deg "data"? Gjenom livets harde skole og utdanning/skole Lenke til kommentar
Irons Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 data har jeg lært meg etter mange timer med, en z80, osciloscop og asembler programering av alt fra interupt requsests til steppermotorer... mhmmm, gode gamle dager Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 osciloscop Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 osciloscop Gjennom 2 grunnkurser med Elektro så har jeg enda ikke skjønt helt hvordan en oscilloskop fungerer. Skønner jo kurvene, men når det kommer til avanserte til! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Etter et par uker med elektriske felt i 3FY skjønner jeg det... er jeg geek da? :S Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Data har lært meg å uber1337 HSe folk med Ak og Colt:) Samt uendelige lange spelllists fra online rollespill:) Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Etter et par uker med elektriske felt i 3FY skjønner jeg det... er jeg geek da? :S probably.. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hva er da definisjonen på bredbånd? 1 MB inn? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hva er da definisjonen på bredbånd? 1 MB inn? Hz og slikt har jeg ikke peiling på. Men i "gamle dager" så sa man at bredbånd var den båndbredden som til en hver tid trengtes for å streame TV-sendinger. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hva er da definisjonen på bredbånd? 1 MB inn? Hz og slikt har jeg ikke peiling på. Men i "gamle dager" så sa man at bredbånd var den båndbredden som til en hver tid trengtes for å streame TV-sendinger. En TV-kanal er somregel 6MHz. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hva er da definisjonen på bredbånd? 1 MB inn? Hz og slikt har jeg ikke peiling på. Men i "gamle dager" så sa man at bredbånd var den båndbredden som til en hver tid trengtes for å streame TV-sendinger. En TV-kanal er somregel 6MHz. habbahabbba! Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Betyr ikke "data" informasjon? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 tror "Bredbånd" i IT sammenheng ble klassifisert av staten som enten 2Mbps/Sec+ eller 8Mbps/Sec+. Eller nok til å vise DVD kvalitets video ved streaming? tror det var snakk om noe slikt... Hadde noe med at man skulle få TV signaler og internet tilkobling i samme kabel elns? Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Bredbånd med lav hastighet... Smalbånd Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 sto ikke et ord om smalbånd i den artikkelen... Tregbånd, derimot... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå