Jahve Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) I min jobb fikk jeg høre fra selskapet Systec i Kongsberg at Effekt It-Service A/S hadde overtatt/kjøpt opp cinet's restlager etter REC's konkurs. Da vi har for det meste REC-møkk her, med untak av noen få *grøsse* Dell, tok jeg en dag kontakt med Effekt. Grunnen var at pc'er type REC@Work SFF trengte nye powere (AOpen-produserte). Jeg fikk så 2 stk. Nå i sommer trengte jeg 3 nye. De sendte meg et power, men det var et ATX power, og ikke MicroATX som jeg trengte. Jeg sendte derfor mail tilbake og sa at det var feil type, og at jeg sendte det tilbake med et power av den defekte typen. Kort tid etter dette (ca 2 dager) fikk vi faktura på det ene poweret vi hadde sendt tilbake. Vi lot være å betale denne siden vi hadde sendt varen tilbake. Ca 1,5 måned senere mottok vi en "vennlig" betalingspåmindelse, hvor de ba oss om å betale innen 14 dager "ellers". 14 dager gikk, med utallige telefonsamtaler og mailer for å prøve å få tak i riktige folk å snakke med om å få dette ut av verden. Så fikk vi Inkassovarsel. Ca 3 uker senere mottok vi en noe strengere Betalingsoppfordring. Denne truet med å øke kostnaden (som allerede hadde øket fra 855,- til 1132,-) med 100%. Den truet også med "rettslig inndriving". :!: Jeg har prøvd å få tak i de riktige folka flere ganger enn antallet snøfnugg som har kommet iløpet av den siste uka på østlandet (for å overdrive LITT), og alt de gjør da er enten å be meg sende de en mail (som de aldri svarer på), setter meg over til en persons telefonsvarer (hvis person jeg antar ikke er på kontoret for tiden) eller tar min kontaktinformasjon. Uansett får jeg aldri svar. Effekt.no dom: :mad: Edit: Det skal være sagt at etter som tiden gikk trengte jeg plutselig 3 powere til, men så skaffet jeg de fra PSData. PSData.no: Endret 3. desember 2004 av Jahve Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Er vel ikke uten grunn at de kalles Defekt.no Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Du tuller nå? Endret 3. desember 2004 av Jahve Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) hm.. offtopic: dette er vel et av de bedre eksemplene på hvordan en dårlig webshoperfaring bør legges frem på forumet. Litt overdrevet, men fortsatt saklig. Unger: les og lær Har du prøvd å tatt direkte kontakt med "regnskapsavdelingen"? Endret 3. desember 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Nei. De bruker (faktisk) 2 andre selskaper. Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Endelig! Da er fakturaen kreditert. Dere vil motta kreditnota på denne. Mvh **************** Effekt IT Service AS Endret 3. desember 2004 av Jahve Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 du er ikke alene om å slite med "effekt". sjekk her, her og her, blant annet... jeg og mine kolleger som har support fra effekt gjennom hjemmepcavtale har hatt utallige problemer med firmaet, det er et under at de enda ikke har gått konkurs. dessverre så ser jeg at komplett.no har effekt som support - hvilket trekker komplett ganske langt ned... Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 el_cash skrev 03/12/2004 : 10:56 ...dessverre så ser jeg at komplett.no har effekt som support - hvilket trekker komplett ganske langt ned... Hei, Uten å blande oss inn i selve diskusjonen, bør det nevnes at vi benytter Infocare på våre maskiner fra i sommer. Effekt ble brukt tidligere, men nå er det altså Infocare. Da trekkes vi vel opp igjen ? Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Vil tro det... Den erfaringen jeg har med Infocare er: Rask og god service. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg tro vil det gjelder samme regler for firmaer, organisasjoner og institusjoner som for privatpersoner i sammenhenger som dette: Så snart et krav bestrides, skal det "stoppe" opp slik at ingen renter pålegges eller frister utløpes. M.a.o, kan du bevise at du tok kontakt med de for å bestride kravet, har de ingenting å stille opp med ovenfor en rettsinstitusjon. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 ah, da må jeg rette en stor beklagelse til komplett.no og gratulere med skifte fra "effekt" til infocare! kanskje et lite tips til komplett; gå hit og skifte ut denne teksten: Komplett PC-er som er kjøpt etter 23.09.2002 er dekket av 3 års på stedet-service fra Effekt. Informasjon om support følger med i PC-esken. jeg er nok ikke den eneste som har valgt bort komplett på grunn av "effekt" sine synder... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Effekt IT Service har faktisk skjerpet seg ganske kraftig på service den siste tiden. Vet ikke om det er ny ledelse eller hva det er, men de er hvertfall mye bedre. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 el_cash skrev 03/12/2004 : 15:41 ah, da må jeg rette en stor beklagelse til komplett.no og gratulere med skifte fra "effekt" til infocare! kanskje et lite tips til komplett; gå hit og skifte ut denne teksten: ... Hjertelig takk, den hadde vi glemt bort. Skal bli endret snarest mulig (i kveld har vi julebord) Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg leser å lærer! Ha det fint Komplett! Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Hm.. hva gjør man for å bli invitert dit da Jeg synes det blir litt for dumt at de skal prøve å dra Buskerud Fylkeskommune inn i retten for 1100 kr :!: Komplett PC-er som er kjøpt etter 23.09.2002 er dekket av 3 års på stedet-service fra Effekt må si jeg er mer/mindre glad for at dere har bytta! Endret 3. desember 2004 av Jahve Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Effekt IT Service har faktisk skjerpet seg ganske kraftig på service den siste tiden. Vet ikke om det er ny ledelse eller hva det er, men de er hvertfall mye bedre. Ny ledelse? pff.. den personen jeg mailet med først slutta i mellomtida og sa ikke videre til nestemann om saken min. derfor dette ble sånn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå