panbanan Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg har en p-4 3gig,512ram,radeon mobility 9000 som er forholdsvis ny. Hp pavilion zv5xxxx et eller annet. Jeg foeler at laptopen bare blir tregere aa tregere. Forleden skulle jeg flytte endel filer fra laptop hden til en ekstern hd og dette tok aar. Den eksterne hden har usb2 port og skal vaere ganske saa rask. Mens jeg flyttet over filene var pcen saa treig at msn hang seg opp inkl endel andre programmer. Jeg klarte aa faa Windows Task Manager opp, og gikk paa Performance. Der viste det seg at jeg kun brukte 12% av cpu usage og 346mb PF Usage. Burde ikke maskinen bruke 100% cpu usage? Jeg tviler sterkt paa at det dreier seg om virus/trojans her. Har Zonealarm og Norton Antivirus. Jeg kjoerer ogsaa Spybot - Search and Destroy og Adaware jevnlig. Foeler meg hjelpesloes i kampen mot treghet. Hva kan problemet vaere? Finnes det noe program som gjoer den samme jobben som en restart gjoer? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Installert programmet for den ext. HD?? Er USB2 aktivert? Kjørt diskopprydding/defrafmetering? Slått av (sett hake på) og på systemgjenopprettng (fjernet haken igjen).? Dessuten sletta programmer som du ikke bruker? Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Serioest dette er ikke en p 100 liksom. Er jo trosalt en p4 3ghz.... kan jo ikke vaere at jeg har en 10programmer installert? og kun et faatall av de er i bruk heletiden. Harddiskene er nylig defragmenterte. Trur kanskje det skyldes sp2? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg har en p-4 3gig,512ram,radeon mobility 9000 som er forholdsvis ny. Hp pavilion zv5xxxx et eller annet. Jeg foeler at laptopen bare blir tregere aa tregere. Forleden skulle jeg flytte endel filer fra laptop hden til en ekstern hd og dette tok aar. Den eksterne hden har usb2 port og skal vaere ganske saa rask. Mens jeg flyttet over filene var pcen saa treig at msn hang seg opp inkl endel andre programmer. Jeg klarte aa faa Windows Task Manager opp, og gikk paa Performance. Der viste det seg at jeg kun brukte 12% av cpu usage og 346mb PF Usage. Burde ikke maskinen bruke 100% cpu usage? Jeg tviler sterkt paa at det dreier seg om virus/trojans her. Har Zonealarm og Norton Antivirus. Jeg kjoerer ogsaa Spybot - Search and Destroy og Adaware jevnlig. Foeler meg hjelpesloes i kampen mot treghet. Hva kan problemet vaere? Finnes det noe program som gjoer den samme jobben som en restart gjoer? Det hjelper som regel med en clean install av Windows. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg klarte aa faa Windows Task Manager opp, og gikk paa Performance. Der viste det seg at jeg kun brukte 12% av cpu usage og 346mb PF Usage. Burde ikke maskinen bruke 100% cpu usage? Jeg tviler sterkt paa at det dreier seg om virus/trojans her. Bør vel helst bruke minst mulig av CPU ved kopiering av filer(Les SCSI). !2% er vel ikke så unormalt da det er harddisk kontrolleren som skal ta seg av diskaktivitet og ikke CPU. ATA bruker nok litt mer CPU enn SCSI, men skal ikke nødvendigvis ta beslag på hele CPU'en Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 for meg høres det ut som om du ikke har aktiver usb2.0, eller har problemer med driveren. i såfall oppdater driveren, eller uansett oppdar driveren, var akkurat ute hos en kunde som ikke fikk usb til å fungere etter å ha installert noen nye programmer, alt så ok ut i systemet, men ingentin gfunka, vel det var bare å oppdatere driverern. Det er stor forskjell mellom usb 1.1 og Usb 2.0, mes hos meg tar overføring oppmot 50 min av 2,5 GB på usb 1.1 så tar det 6-7 min ved usb 2.0 Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 mem turbo 3 er et fint program som tømmer rammen uten restart...min laptop ble raskere...... Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg har en p-4 3gig,512ram,radeon mobility 9000 som er forholdsvis ny. Hp pavilion zv5xxxx et eller annet. Jeg foeler at laptopen bare blir tregere aa tregere. Forleden skulle jeg flytte endel filer fra laptop hden til en ekstern hd og dette tok aar. Den eksterne hden har usb2 port og skal vaere ganske saa rask. Mens jeg flyttet over filene var pcen saa treig at msn hang seg opp inkl endel andre programmer. Jeg klarte aa faa Windows Task Manager opp, og gikk paa Performance. Der viste det seg at jeg kun brukte 12% av cpu usage og 346mb PF Usage. Burde ikke maskinen bruke 100% cpu usage? Jeg tviler sterkt paa at det dreier seg om virus/trojans her. Har Zonealarm og Norton Antivirus. Jeg kjoerer ogsaa Spybot - Search and Destroy og Adaware jevnlig. Foeler meg hjelpesloes i kampen mot treghet. Hva kan problemet vaere? Finnes det noe program som gjoer den samme jobben som en restart gjoer? Husker ikke nå hvem som er verst men særlig en av disse: Norton og Norman tar enormt med resurser. Avhengig av innstilinger kan disse forårsake betydelig treghet i systemet. Scanner alle filer inn og ut av systemet og gjør den jobben svært langsommt. Vet ikke om noen av dem vil scanne filoverføring ut på USB disk men det kan godt være. Vil anbefale å sjekke nærmere på antivirus og brannmur-software. Eksperimenter med å slå av disse og se hvordan det fungerer ved f.eks filoverføreing. Husk at bærbare har laaangsomme disker og er nok derfor mer sårbare for treg scanning, særlig dersom software mellomlagrer filer. Har selv AVG freeware på hjemmepc som antivirus program og aldri merket at den er der engang, men det har holdt systemet virusfritt. Antar også at du har oppdaterte versjoner av Ad-aware og liknende? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvis man skal ha USB2 - høghastighet overføring må kabelen være USB2 selvom USB1.1 passer. Her rotes det trolig mye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå