Re-Offender Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Jepp.. enda en skrytepost!! Fikk telefon fra en god kompis av meg som skulle ha seg ny bærbar, og helst av den råeste sorten. Siden det dreier seg om en kompis sa jeg meg villig til å bygge den selv for han. Prisen totalt kom på 13400kr. inkludert frakt og delene ble hentet fra totalt 2 forskjellige webshop (PSdata og cshop) Her er hva pengene ga han: - Aopen Barebook 1557GLS 15" SXGA+ Intel 855PM ATI-M11/128 (R9700) - Intel Mobile CPU Pentium M 745 1.8GHz 400MHz 2M Boxed "Dothan" - SEAGATE MOMENTUS 5400.2 100GB harddisk - AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX - Geil 1GB DDR PC2700 333MHz SO-DIMM Golden Dragon Series For å summere høydepunktene: 1GB RAM, 100GB HD, Radeon 9700/128, 8xDVD+-RW, 1,8GHz dothan + "stilig jallapanel" Når det gjelder WLAN-adapter så ble ikke dette kjøpt til PC`en.. fram til vidre blir han å bruke ett gammelt PCMCIA kort som han hadde liggende. Selv om det hadde vært kjekt å ha WLAN innebygget vil jeg fraråde alle mot å kjøpe dette sånn som tingene er nå. Intel har akkurat lansert et nytt mini-PCI kort som støtter både 802.11a/b/g og dette skal være i salg midt i desember. Kortene som er ute i markedet nå støtter bare b/g. Når det gjelder "a" nettverk så er det sterkt på vei tilbake, grunnen til dette er at "b/g" frekvensene er veldig "overbefolket" i enkelte områder, mens "a" nettverket går på 5GHz, noe som ikke blir forstyrret av b/g som ligger på 2,4GHz (+all annen dritt på dette bandet) Og den som gidder å vente enda litt lengere, dvs ca. 2mnd kan få seg en skikkelig godbit til 1557`en sin, nemlig et mini-PCI kort som støtter både 802.11a/b/g + bluetooth Deilig å slippe ekkel USB "dongle"? Endret 3. desember 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Bare å veksle i mellom kanalene da på G nettet. Bruk Net stumbler wifi hack for å sjekke hvilke kanaler som er opptatt i din region Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 pHet box du har mekka btw Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Bare å veksle i mellom kanalene da på G nettet.Bruk Net stumbler wifi hack for å sjekke hvilke kanaler som er opptatt i din region Lønner seg ofte å holde seg langt unna kanal 6 Dessuten så er vel "G" noe av grunnen til at bandet begynner å få problemer.. Jepp.. pHet box for å si det sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå