Gå til innhold

1000kr forskjell 2 x800xt kort

1G FSB

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg forskjellen.

16 p ,samme utganger, samme bit, samme ram, stirrer man på kortet ser det helt likt ut også, hva er det som gjør den 1000 lappen i forskjell.

Har sittet i en del uker å sett på skjermkort.

Vil bare ha det beste-men klarer ikke skille x800xt kortene fra hverandre

over 1000 k forskjell på kort med såsi samme spek.

Jeg skal også ha ett web cam, så da er kanskje asus sin modell verdt pengene.

finnes det ikke ett fasitsvar- det beste x8xx XT kortet?

noen skjermkortguruer som vet, uten å starte en lang diskusjon.

ikke bare (x800xt)men en link eller ett spesifikkt navn og produsent.

og til slutt er det noen forskjell i AGP og PICe i ytelse?

for da oppgraderer jeg hele pcen til pcie og kjøper ett pcie skjermkort først som sist.

Lar meg lure av fristelsen til å takke på forhånd.

Endret av 1G FSB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kortet fra HIS har en del bedre kjøleløsning enn det kortet fra Sapphire.

Så vidt jeg kan se, så er begge XT (non PE) med VIVO og referansedesign, altså er det akkurat det samme hva du velger.

Hvor har dere det fra at HIS har bedre kjøler?

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Sånn ser kortet fra HIS ut.

Så det er altså feil informasjon i prisguiden, hos Databutikken og på sidene til HIS? Står jo ikke noe om at det er et IceQ-kort i linken som trådstarter postet. Hvis du ser på listen over skjermkort, inneholder den både IceQ og kort med referansekjøler (bildet).

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Så vidt jeg kan se, så er begge XT (non PE) med VIVO og referansedesign, altså er det akkurat det samme hva du velger.

Hvor har dere det fra at HIS har bedre kjøler?

Det bildet de bruker på HIS-kortet, er feil, rett og slett. Sånn ser kortet fra HIS ut.

OG Derfor er den 700-800 kr dyrere,

for å presisere: hvis du kjøper en bedre kjøleløsning til grafikkkort og monterer dette selv, vil garantien ryke (mener jeg å ha hørt).

når du da kjøper HIS sitt kort med en av de beste kjøleløsningene som finnes (luft). så beholder du garantien, du kan overclokke mer og dermed få MER for penga.

men jeg personlig ville aldri betalt 700-800 mer for samme kort med ulik kjøleløsning. jeg hadde nøyd meg med X800XT som den var.

Lenke til kommentar

Det HIS kortet han bruker i sammenligningen er ikke et IceQ kort. Så da er begge kortene identiske så og si (forskjellig logo på kjølern :p) og litt forskjell i bundle sikkert.

Men vil ikke si at det da er verdt den 1000 lappen i forskjell. Så gå for det billigste :)

Lenke til kommentar

takker for svar, da går jeg for det billigste

Eller kanskje ASUS sitt som har ett webcam til 700kr i pakka.

takker.

(før stippendet kommer inn å konto ,har det sikkert dukket opp flere nye skjermkort) men uansett burde en x800xt være sprek nok frem til neste stipend :roll:

Lenke til kommentar
Det bildet de bruker på HIS-kortet, er feil, rett og slett.

Nja...

HIS har både kort med vanlig kjøleløsning og med Artic Coolings VGA Silencer... De med spesialkjøling og kjøleribber på minnet er merket "IceQ"

Ok. Ser det nå. Har alltid forbundet HIS med ekstremkjølere. Var ikke klar over at de hadde en versjon som ligner referansedesignet til ATI. Og hvis denne er mye dyrere enn andre tilsvarende kort, er det klart at prisforskjellen ikke kan forsvares.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...