Rikkebladt Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hjælp mig... Skal ud at rejse til april til Vietnam, Thailand og malaysia og skal derfor bbruge et digital kamera? hvilket af de nævnte moddeller skal jeg vælge eller egner disse sig slet ikke til mit forbrug? Mvh Rikke Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Når det gjelder billedkvalitet så vil FX7 være klart best. Dette er pga forskjellen i optikk, Sony sin linse er rett og slett ikke stor nok til å kunne ta like gode bilder som FX7. Batterikapasiteten skal også være et hakk raskere på panasonicen, men andre forskjeller er jeg mer usikker på. Eneste som jeg vet er best på T3 er skjermen, den er meget skarp og god, men er kanskje ikke altfor vesentlig. Jeg hadde nok valgt panasonic-kameraet Lenke til kommentar
sarom Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hjælp mig... Skal ud at rejse til april til Vietnam, Thailand og malaysia og skal derfor bbruge et digital kamera? hvilket af de nævnte moddeller skal jeg vælge eller egner disse sig slet ikke til mit forbrug?Mvh Rikke Velg et annet kamera. Et som bruker standard AA batterier. Da slipper du problemer med stikkontakter og lading. AA batterier får du kjøpt nesten overalt i verden. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Faktisk meget godt poeng det. Da kan kanskje Pansonic LC80 være et alternativ. Koster rundt 3500,- og er et raskt og enkelt kamera. 5 megapiksler, 3 ganger optisk zoom og AA-batterier. Ikke like kompakt som de minste kameraene, men ikke langt unna. Lenke til kommentar
RobertS Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Men, hva med Ricoh Caplio R1 da? Halve prisen, bra zoom-område, fin vidvinkel for bra panorama-bilder, lite og nett, og med AA-batterier.... https://prisguiden.no/produkt/20409 God reise! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Ricoen fikk terningkast 3 på dinside, en side som normalt sett gir 4 og oppover til alle mulige kameraer. Det er et lite varsku spør du meg... Sony sitt dscp-73 og 93 har A-A batterier de også..og de er ganske rimelige. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kan kun tilslutte mig ideen med at vælge et kamera der tager AA-batterier når man skal rejse i længere tid. Panasonic LC 50 (3 mp) og LC 70 (4 mp) kunne også være alternativer. LC 70 har vundet en test i bladet Digitalfoto mod andre 4 mp kameraer (heriblandt Ixus 430). Ellers sælger Canon sit A75 for 1800,- hvis ikke det gør noget at kameraet er lidt større... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå