jarex Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Heisann folkens... det jeg lurte på var om noen her kunne hjelpe meg og finne ett pcmcia eller usb trådløst nettverkskort som passer til denne antenna: http://www.psdata.no/ps.asp?it=101519&mlevel=020800 skal bruke laptopen ute i garasjen og har ikke mulighet til og skru på større antenne på 3com routeren så må lage ett antenne feste på garasje veggen til den. så vis noen kan hjelpe meg med dette problemet hadde jeg blitt kjempe happy og Nei jeg kan ikke ha en stasjonær maskin der pga skal kunne ta maskina med meg inn enkelt og greit. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Først svar på spørsmålet. Du kan bruke hvilket som helst nettverkskort med utgang for ekstern antenne. Problemet ditt, er at de færreste PC-Card- og USB-kort har utgang for ekstern antenne. Noen kort kan, med tap av garanti, modifiseres. Den eneste webshoppen jeg kjenner som fører flere produkter som kommer som standard med ekstern antenne, er wlansupply.no. I tillegg trenger du en MC pigtail og muligens antennekabel. Så noen kommentarer til alternative løsninger. Du har valgt en rundstråleantenne. Dette er som oftest ikke det beste valget for denne typen bruk. Dette fordi en rundstråleantenne sender i en sirkel rundt antennestangen, og derfor sløser bort effekt til områder som ikke trenger dekning. For denne type bruk, så er det ofte bedre å velge en retningsbestemt antenne. En retningsbestemt antenne konsentrerer effekten til et mye mindre område, og gir derfor bedre signaler i området den dekker. Hvis antennen ikke vil bli utsatt for vær, og en fem meter kabel er nok mellom antennepunktet og PC, så kan en standard USB-antenne med en fem meters USB forlengelseskabel også gjøre tilnærmet samme jobben som den rundstråleantennen du linker til. En USB forlengelseskabel gir også den fordelen at den ikke har signaltap, slik en antennekabel har. Du kan også forlenge USB-kabelen lenger enn fem meter, hvis du bruker aktiv USB-forlengelseskabel. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Som sofTesT nevner, så er det svært lite av WLAN utstyr som benytter seg av ekstern antenneplugg. Komplett.no selger dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303930&cks=PRL som er dyrt og dårlig! Personlig liker jeg å ta fram loddebolten hvis jeg trenger ekstern utgang på WLAN adaptere.. men da kan du bare drite i garantien hvis du klusser det til Lenke til kommentar
jarex Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Tusen takk for svar folkens nå blei jeg litt smartere Lenke til kommentar
svingen_the1 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 heisan,til min bærbar bruker eg den her tenkte og lagge ein "seriøs" test av det men har enda ikkje laget det,men det som eg hverfall gjorde var og teste så lang deking eg hadde på min 3com router og antenne.i fri sikt fikk eg 11mbit på ca 2km da var det ikkje lenger fri sikt.i terreng som det var veldig mye tre og ting mellom meg og 3com routeren fikk eg 1mbit på ca 500meter.veldig fornøgdt med antenna vs det innebyde trålse korte som kanskje klarer 100meter i fri sikt.bruker NetStumbler som faktisk finner tråløse nettverk fordri om det ikkje er nok signal til og koble seg på...da er det bare stille inn antenna inn mot "basestasjonen" og så får man sterk nok signal.veldig greit til og kjøre rundt og se om man finner noen trålse nettverk btw er det noen sider eg kan legge ut logger av trålse plasser eller er det ulovlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå