Gå til innhold

Varm cpu med Waterchill!


Anbefalte innlegg

Jeg har ett Chieftec miditower, og har vannavkjøling på hk, cpu og skjermkort.

Problemet er at cpu tempen er 55 grader. Er ikke det veldig mye da? Radiatoren står på "Høykant" dvs at "Pluggene" står øverst. Men alikevell blir det varmt. vannet går slik: tank>pumpe>radiator>cpu>hk>skjermkort>tank etc etc.

 

Hvorfor blir det så varmt? Så lei av høye temp! :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei, jeg har det kittet med bare cpu blokk. At du skal kjøpe ny dobbel radiator er både et dårlig og dyrt råd.... hvem f.. klarer å få en dobbel radiator inn i chieftech?

 

Først og fremst ville jeg sjekket hvordan det står til med kjølepastaen... at du har syltynt lag, at det er kontakt med blokkene osv. Den pastaen som fulgte med har jeg ikke åpnet i det hele tatt, mulig den er ok men den så ut som noe man kunne smøre skiene med. Jeg brukte arctic silver 5, men det meste duger så lenge du ikke smører tykt på.

 

Jeg har på den viften som følger med og det på laveste innstilling.... det var kanskje i minste laget for jeg merket nokså stor forskjell på idle og load temp. Jeg tabbet meg litt ut ved å bestille papst vifte når jeg kjøpte kittet (trodde at jeg skulle få et ribbet sett uten vifte og pumpe siden det bare kostet 400 spenn)... så når jeg hadde 2 vifter så satt jeg på den andre også slik at den ene suger luft utenfra kabinettet og inn... så kommer radissen... så en som suger luft fra radiatoren og inn i kabinettet.

 

Med 2 vifter i push - pull gikk tempen flere grader ned og forskjellen mellom idle-load minket også. Nå har jeg load temp på ca. 44grader med xp2500+ overklokket til 11*218mhz og 1.9v.

Lenke til kommentar

hmm, kan godt være jeg tar feil. Kom så langt at jeg tok ut den ene hd skuffen for å montere i bunnen, oppe gikk det ikke på øyemål :blush: Uansett så virket ikke pumpa så jeg returnerte hele settet og kjøpte den jeg har nå for den var billig. Kom aldri lenger for jeg byttet kabinett i mellomtiden. Takk for rettelsen likevel, skal skjære litt i kassa nå istedet for å selge den for småpenger :D

 

Men det andre jeg skrev mener jeg fortsatt, han skal klare 3 blokker med den enkle radioatoren som følger med i waterchill settet hvis han ikke overklokker komponentene sinnsykt mye.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...