moray Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Reggae er en sjanger jeg har begitt meg lite inn på. Lurer på om dere har noen fete tips? Hørt mye på Bob Marley og en del på Gregory Isaacs. Noe Winston Groovy også. Pluss en del annet. Edit: Forandret topic, hørtes teit ut når jeg leste det i dag. Endret 3. desember 2004 av morcan Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Lee 'Scratch' Perry. Kjøpte en samler for en stund siden (hva het den nå igjen, Arkology?). Mye fett der, Police and Thieves og andre klassikere. Av moderne artister skal Luciano være veldig bra. Edit: Arkology var det ja, bra du minte meg på det. Masse kule låter der. Dessuten vil jeg gjerne nevne Heart of the Congos av The Congos, produsert av samme (lille) mann. Klassiker (hvor la jeg den tro). Samlingene til Soul Jazz er også et hett tips. Endret 3. desember 2004 av A_N_K Lenke til kommentar
moray Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Takk for tips! Hørt noe av Lee Scratch Perry for en stund siden. Artig musikk. Litt i retning mot Dub, vel. De andre tipsene dine må jeg sjekke ut. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Produksjonene til Scratch er som regel ganske dubby ja (mye ekko/phaser på Heart of the Congos), selv om dub i utgangspunktet var spesielle versjoner (remix). Han produserte så vidt jeg tidlig Bob Marley and the Wailers forresten. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Linton Kwesi Johnson Burning Spear Yellowman Lenke til kommentar
moray Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Ser at de har en del reggae på http://www.rotrock.no/. Ganske billig forsendelse. En forsendelse under 350 gram koster 22 kroner. Er det noen som har erfaring med å bestille derfra? Har også funnet mye spennende lesestoff her. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 10cc! 10 cc reagge..? Men Paul Davidson er ganske bra Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 www.raggabalder.com Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 www.raggabalder.com Nyeste Tungtvann kan også sjekkes ut, Poppa Lars begynner å få noen fete reggae beats. Manna er også verdt i skjekke ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå