frodd Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Hei Jeg opplever "bølger" på skjermen når jeg spiller HL2 og Doom 3. Det er liksom som at skjermen ikke følger helt med når jeg tar spontane vendinger. Jeg spiller med de innstillingene som spillene anbefaler. Lurer på om dette har noe med Hz til skjermen å gjøre. Den står nå på 85Hz, den høyeste frekvensen ved akseptabel oppløsning. Forslag? 6800LE IC7-G Dual 512 mb ram (1024) Northwood 2,8gGHz Skjerm: Philips 107E Endret 3. desember 2004 av frodd Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Du kan prøve å eksperimentere litt med Vertical Sync på og av. De fleste spiller med Vertial Sync(eller VSync) av, fordi det kan gjøre at man får høyere FPS, men det kan samtidig forårsake det jeg tror du ser(kalt 'tearing' på engelsk). Så prøv å sette VSync til 'On' istedenfor 'Off', og se om det hjelper. Du kan gjøre det enten i kontrollpanelet til grafikkort driverne dine, eller i selve spillet. I HL2 er det vel under Advanced i Video. Lenke til kommentar
frodd Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Du kan prøve å eksperimentere litt med Vertical Sync på og av. De fleste spiller med Vertial Sync(eller VSync) av, fordi det kan gjøre at man får høyere FPS, men det kan samtidig forårsake det jeg tror du ser(kalt 'tearing' på engelsk). Så prøv å sette VSync til 'On' istedenfor 'Off', og se om det hjelper. Du kan gjøre det enten i kontrollpanelet til grafikkort driverne dine, eller i selve spillet. I HL2 er det vel under Advanced i Video. Jeg prøvde dette, men da fikk jeg lavere fps... jeg syns alikevel at HL2 gikk litt bedre... i doom 3 ble det enda mer "bølger".. det må da gå og spille spill på dataen min bølgefritt! eller hva? Endret 5. desember 2004 av frodd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå