jente19jentejente Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hei Jeg husker ikke hvortid jeg fikk dette problemet, men nå har jeg lyst å fikse det!! Jeg får altså opp en melding som dette når jeg skal gå til en adresse via ftp. ( med apache ). ------------------------------------------------------------------------------------------- Forbidden You don't have permission to access /~karsten on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Apache/2.0.51 (Fedora) Server at peec.dyndns.org Port 80 ------------------------------------------------------------------------------------------- Tror det er noe med config filen til vsftpd, noen som kan hjelpe???? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Heidu den meldinga her kommer når filene er chmod'a riktig, det vil si at Apache ikke får tilgang til hjemmeområdet til Karsten. Så vidt jeg husker skal det chmod'es slik: Apache skal ha leserettigheter til hjemmemappa til brukeren (f.ex 711) Apache skal ha les og kjør på public_html (eller www) mappa som ligger inne i hjemmeområdet (f.ex 755). Helst bør Apache være medlem i gruppa som eier hjemmeområdet, så kan du chmod'e til 710 og 750, sånn at ikke alle har tilgang til mappa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå