Gå til innhold

-En tanke som plutselig slo meg om storyen...

Anbefalte innlegg

*SPOILER ALERT!! IKKE LES HVIS DU IKKE HAR RUNDET SPILLET!!*

Jeg har altså runda spillet én gang, har nå reinnstallert det på den partisjonen jeg i utgangspunktet ville ha det, og startet et nytt spill.

Da slo det meg plutselig mens G-man snakker helt i begynnelsen - at det hele kan være ment å være en 'loop'?

Han sier noe sånt som "The right man in the wrong place can make all the difference...", og akkurat da ser man bilder av "pod'ene" man ser helt på slutten av spillet. Så sier han "Wake up and smell the ashes...", og så ankommer du stasjonen.

Man ser jo altså et glimt fra Dark Energy helt på begynnelsen av spillet, mens G-man sier dette.

Er dette da "smell the ashes" fra det som hendte i HL1, eller fra det som "hendte"(skal hende) i dette spillet?

Det slo meg liksom at man nærmest kunne spille spillet som en loop - tiden stoppet jo på slutten av spillet, og så er man kanskje fanget i en loop(dersom man spiller spillet igjen da)?

Det ville jo til en viss grad forklare den brå slutten, og at tiden stoppet. Tid var jo også et moment når Alyx og Gordon ble teleportert og var borte en uke, og det føltes som ett kort øyeblikk.

Eller er jeg helt på viddene her?

Eller er dette allerede velkjent av "alle" andre enn meg?

Mulig jeg surrer fælt her nå... Kanskje gå å legge meeg? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe jeg egentlig alltid har lurt på er: Hva betyr egentlig "smell the ashes" ? Vet jo oversetninga, men skjønner ikke helt hva uttrykket betyr. Dette var helt off-topic, men spør alikevel :p

Det er så mange som har hatt så mange ulike teorier om HL's historie, at jeg vet ikke helt hva jeg skal tro på. Men det er morsomt å finne opp sine egne, så det er vel ikke noe som er "rett å galt" når det kommer til stykket :)

Lenke til kommentar
Noe jeg egentlig alltid har lurt på er: Hva betyr egentlig "smell the ashes" ? Vet jo oversetninga, men skjønner ikke helt hva uttrykket betyr. Dette var helt off-topic, men spør alikevel :p

Vanligvis sier man "wake up and smell the coffee", som kan bli oversatt med noe sånt som "velkommen til virkeligheten", eller "følg bedre med; se hva som skjer rundt deg!", eller noe i den duren.

On topic: regner med at min teori ville vanskeliggjøre en oppfølger, når jeg tenker meg om... Men som du sier, det er lov å la tankene fly litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...