owgrant Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hallo sitter med en amd64 3500+ prosessor og lurer på om jeg vil merke særlig ytelses økning hvis jeg oppgraderer til en FX-55 prosessor?? Er det verdt pengene?? Hovedsaklig spilling jeg bruker maskinen til, Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Overklokk heller din 3500+. Eventuelt kjøp en ny 3500+ av Winchester typen. Altså 90nm versonen av samme CPU som du har, og overklokk den til 2.6 Ghz. Men det første jeg sa er bedre enn å kjøpe en FX-55 iallefall. Tror Snekker'n her på forumet er enig med meg her Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg kan sikkert finne hundre ting som er mer fornuftig enn å oppgradere fra 3500 til FX55, men hvis du er ute etter det råeste, er det jo bare å kjøre på. Du kommer ikke til å merke noen særlig forskjell, hvis du merker forskjell i det hele tatt. Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Så bortsett fra klokke hastigheten er det ikke noe spesielt med disse fx prosessorene? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Så bortsett fra klokke hastigheten er det ikke noe spesielt med disse fx prosessorene? Joda. FX prosessorene har større cache, altså 1MB som gir noe bedre ytelse. Dessuten så kan du stille multiplikator på dem, slik at du får større valg når du overklokker. En FX-55 med en bra vifte kjøling kan klokkes til 2.8 GHz, og da snakker vi! Men den er selvsagt ikke verdt pengene, spessielt når du har en 3500+ fra før... Hadde du sitti med en AthlonXP 3200+, så hadde oppgraderingen vært mer verdt pengene som FX-55 koster. Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hva er problemet med 3500? skulle holde til det meste det vel Kjører fortsatt xp 2600 1,9 ghz socket a jeg. Den takler alt med glans! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Her er det faktisk snakk om pris vs. ytelse.! Edit: Så det etterpå Endret 3. desember 2004 av tbend Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 beklager.. Men er nok ikke vert pengene Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Greit da dropper jeg det innkjøpet og heller einvisterer i bra kjøling, så får man klokke så det står etter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå