Gå til innhold

E398 - Problemer og erfaring

Wabby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man trenger faktisk ikke bruke den java-appen, man loader bare en playlist i "sound"-menyen, denne kan man i tilegg skjule slik at man kan bruke telefonen vanlig mens musikken spiller.

Det virker som om lyden ble litt mye bedre når du spiller av de i Mp3 spilleren... hmmm.

(@CSSSK: Takk for siden, fikk endelig MMSen til å fungere! *Bøyer seg i støvet*)

Se hva jeg fant om Java nedlastninger.

I brukermanualen står det dette:

"Last ned spill eller program (datamaskin) : Laste ned et Java-spill eller -program fra en datamaskin: Koble telefonen til datamaskinen og trykk på *Meny* > Innstillinger > Java Info > Last ned Java progr."

Jaha?, tenkte jeg da jeg leste dette. Så kontaktet jeg Motorolas kundeservice og fikk dette svaret:

"Dear Customer

Thank you for contacting Motorola.

You can not transfer games via the computer to the phone. The only way to get games to the phone is to download them directly from a site such as www.handango.com.

For any further assistance or information please do not hesitate to

contact us again, quoting your reference number.

Motorola Cellular Response Centre (Norway)

www.hellomoto.com"

... Og dette har jeg prøvd en par... tusen... ganger... i de siste dagene... Help, anyone?

Lenke til kommentar

Kjøpte E398 for noen dager siden etter å ha sett mye på bla. Siemens S65. Jeg vurderte faktisk ikke E398 før jeg sto i sjappa og selgeren demonstrerte høytallerene og skjermen for meg.

Det første problemet mitt var PhoneTools. Jeg får altså ikke dette til å funke i det hele tatt. Mobilen kommuniserer IKKE med mobile Phone Tools, og det står at jeg skal putte Sim-kortet i modemet (WTF, sim kortet står jo i mobilen). Dette har jeg mer eller mindre gitt opp, vet ikke helt om jeg gidder å klage over det heller.

Ved å bruke Windows Explorer så er det jo latterlig enkelt å flytte over filer når den er koblet i ledningen. Prøvde Bluetooth til laptopen og det fungerte også ypperlig. Ca 2-3 minutter tok det å overføre "Callin' Out" fra mobilen til pc'en.

Jeg har problemer med å putte Trans-Flash disken rett inn i pc'en, det kommer kun opp en Errormelding selv om jeg har en inngang for slike kort i maskinen. Dårlig!

Grafikken har hengt seg én gang (da jeg hadde på "blitzen" og tok bilde), men det løste seg ved at jeg skrudde av og på mobilen.

Når jeg skal bruke headsetet så kan jeg ikke plugge pluggen helt inn, kun halveis ellers kommer det ingen lyd. Flere som har det problemet?

Jeg har også hatt det problemet med laderen. Det verste er imidlertid det at forrige gang jeg ladet opp mobilen så viste det konstant 1 prikk som blinket rødt selv om mobilen hadde stått til lading i 4-5 timer. Jeg valgte å koble den ut og da viste batteriindikatoren 6.

Mobilen kan kun spille av filmer i Mp4-format Eneste problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg kan få lastet ned slike filmer.

Fikk nå til å høre på Mp3-ringetone. Lastet ned et program fra internett som var gratis, og klippet sangen ned til 30sek, og førte deretter sangene over fra pc'en til mobilen. Filen var da kun 470kb stor, og det tok da ikke lange tiden å føre det over til telefonminnet.

Alt i alt fornøyd, men noen irriterende momenter er det. Jeg har også skrudd av tastaturlyden, men den kan fortsatt høres som en svak tikkelyd. Kjekt å ha en mobil som ikke absolutt alle andre har, men jeg har kun hatt mobilen i noen få dager, så får se om det er mer tull som dukker opp, men skulle jeg valgt mobil i dag hadde jeg nok valgt E398 uansett.

Lenke til kommentar
Gamerz.no har den til 2519 hvertfall, http://www.gamerz.no/scripts/prodView.asp?idProduct=6035

Det er foreløpig det billigste jeg har sett den til. Elkjøp skal ha 3700 for den uten abbonement (der jeg kjøpte den :blush:), men jeg liker å ha en butikk i nærheten å henvende meg til hvis noe skulle gå galt og ikke over internett selv om det helt klart er MYE billigere!

3700,-??? :no: Typisk eksempel på lureri fra elkjøp sin side :ermm:

Kjøper den heller på mpx.no da, 2900kr :roll:

Lenke til kommentar
Gamerz.no har den til 2519 hvertfall, http://www.gamerz.no/scripts/prodView.asp?idProduct=6035

Det er foreløpig det billigste jeg har sett den til. Elkjøp skal ha 3700 for den uten abbonement (der jeg kjøpte den  :blush:), men jeg liker å ha en butikk i nærheten å henvende meg til hvis noe skulle gå galt og ikke over internett selv om det helt klart er MYE billigere!

du kan godt kjøpe min motorola e397 for 2400kr (en måned brukt) :p

ikke kjøp fra elkjøp, de lurer folk vettu. nesten hvor som helst på nette for du den for ca.3000kr. så hvis noen kjøper fra elkjøp, så har de gjort en STOR feil!

komplett.no

pcutstyr.no

mpx.no

utnabbonement.no

de selger mobilen for ca. 3000kr. :yes:

edit:

har ikke skjekket hvor mye det koster på telebutikken.no, men hvis du kjøper derfra tror jeg man kan dra til nærmeste telebutikk sjappe viss man har problemer.

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Det er foreløpig det billigste jeg har sett den til. Elkjøp skal ha 3700 for den uten abbonement (der jeg kjøpte den  :blush:), men jeg liker å ha en butikk i nærheten å henvende meg til hvis noe skulle gå galt og ikke over internett selv om det helt klart er MYE billigere!

du kan godt kjøpe min motorola e397 for 2400kr (en måned brukt) :p

ikke kjøp fra elkjøp, de lurer folk vettu. nesten hvor som helst på nette for du den for ca.3000kr. så hvis noen kjøper fra elkjøp, så har de gjort en STOR feil!

komplett.no

pcutstyr.no

mpx.no

utnabbonement.no

de selger mobilen for ca. 3000kr. :yes:

edit:

har ikke skjekket hvor mye det koster på telebutikken.no, men hvis du kjøper derfra tror jeg man kan dra til nærmeste telebutikk sjappe viss man har problemer.

Jeg kjøpte min med abbonement, altså for 700 kroner. Jeg er sikker på at man kan få den billigere på internett, men det blir ikke snakk om så store summer at jeg kommer til å angre på det. Det vil sikkert bli feil på mobilen, da kan jeg bare ta en kjapp tur ned til Elkjøp som ikke ligger så langt unna... :D

Lenke til kommentar

Har hatt noen hat's episoder med min allerende. Hvis du leser litt tilbake så ser du.

Men nå er jeg på jakt etter 256MB TransFLASH og en billader til denne telefonen, noen som vet hvor. Prøvd flere nettsteder men fant ikke noe :(

Lenke til kommentar
Har hatt noen hat's episoder med min allerende. Hvis du leser litt tilbake så ser du.

Men nå er jeg på jakt etter 256MB TransFLASH og en billader til denne telefonen, noen som vet hvor. Prøvd flere nettsteder men fant ikke noe :(

Må nok finne deg i å skjekke utenlandske butikker foreløpig, TransFlash brikkene skulle vel komme hit snart leste jeg.

Lenke til kommentar

edonis: Opplevde det samme med headsettet som deg. Fant ut jeg ikke hadde trykt det langt nok ned. Det virker som pluggen sitter i bunn, men den gjø det ikke. Mulig at det var litt tungt første gangen ellerno, for jeg ble litt småbrutal når det ikke funka. Men bare stapp den litt fort og hardt nedi en gang, så skal det funke hvis det er samme som på min :)

Et par dager senere hadde en av gnagerne til samboeren min funnet veien til skrivebodet mitt og tygd i filler hele headsettet, så fikk ikke så mye glede ut av det :( Noen som vet om man kan få kjøpt nytt noe sted? Eller går det an å bruke et standard headsett med sånn liten mini-jack kontakt?

Lenke til kommentar
Eller går det an å bruke et standard headsett med sånn liten mini-jack kontakt?

Magio: Transflash-kort finnes på mpx.no og komplett.no

Under menyen SD-kort (det er teknisk sett et lite SD-kort)

Finnes bare i 128 Mb enda..

CSSK: 2.5 mm plugg fungerer utmerket, eventuell en adapter til 3.5 mm

Lenke til kommentar

Fikk min E398 idag, sålangt fornøyd med den. Men en ting med mp3-spilleren (den som ligger under Lyd.. og ikke Java-spilleren), kan den bare spille "normal" bitrate filer? Prøvde meg med en 192kbit sang, og den driver og skipper på sangen og spiller den alt annet enn riktig. :( (Javaspilleren gjør det samme).

Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...