Gå til innhold

E398 - Problemer og erfaring

Wabby

Anbefalte innlegg

Til nå må jeg si meg strålende fornøyd. Noen småting jeg kan klage på , men det er bare bagateller foreløpig.

Har hatt en del problemer med å få mobilen til å kommunisere sikklig med vedlagte programmer som var på cd'en via USB.

Men før jeg la inn programmene så funket den som en "removeble disk".

Har vurdert å kjøpe en BT adapter, men synes at det egentlig burde vært unødig.

Så savner jeg muligheten å bruke MP3r som er på minnekortet som ringelyder, har prøvd å kopiere en sang fra minnekort til mobil, men den operasjonen fullfører den aldri.

Utenom dette så må jeg si at jeg er strålende fornøyd, god lyd, godt og solid deksel, kode knapper og skarp skjerm. :thumbup:

Håper noen har løsningen på problemene mine. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også problemer med USBkoblingen, men hvis jeg tar ut minnekortet først så fungerer det stort sett smertefritt. Må legge ting på kortet via kortleser :dontgetit:

Når det gjelder å kopiere MP3 fra minnekort til mobil så har jeg ikke hatt noen problemer. Kanskje det ikke er plass til filen på telefonen?

Lenke til kommentar

Hei hei

har hatt min E398 i et par uker nå, og har vært borti dette. Når du skal kopiere en MP3 fra minnekortet til telefonen må du gi telefonen litt tid, jeg pleier å editere MP3 en i windows (gjøre den mindre, kutte litt i starten++) slik at den kommer ned i ca 400 Kb. :yes: Men enda når jeg skal "copy" fra "trans" til "phone" så tar det ca 3-5 min.

Hvis dere skal koble til telefonen som et minnekort til Pcen må dere stille inn "Default connection" under "Settings"-->"Connection"--> "USB-setting"--> "Default....". Hvis du skal bruke d programmet som fulgte med telefonen må denne stå til "Data/Fax", hvis den skal kobles opp som minnekort må den stå på "Memorycard" :thumbup:

Hmm ble litt rotete innlegg, men jeg håper at det hjalp :wee:

Lenke til kommentar

Det er vanskelig for _meg_ si iallefall, da jeg ikke har prøvd andre telefoner i samme prisklasse. Men jeg er godt fornøyd med min E398, er det noe spesielt du vil vite om telefonen? :yes: (så slipper jeg å ramse opp og ned om alt mulig dall...)

Men jeg må bare si at det jeg liker best er den gode lyden + den gode skjermen :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hatt min e398 i et par uker, har riktignok ikke satt meg skikkelig inn i den enda, synes den er ok! Har ikke fått mms'n til å funke, da tele2 sliter med å gi meg oppsettet! Kritikk til dere i tele2 dette! Motorola support fortjener heller ikke ros, da de ikke er noe bedre.Så hvis noen vet hvor jeg kan få tak i det, hadde jeg blitt glad!! Ellers har telefonen hengt seg en gang for meg, men det retta seg da jeg slo den av og på. Den synes å være treg, dårlig reaksjon på tastetrykk. Får ikke den automatiske tastelåsen til å fungere, mulig det er min egen feil, må sette meg mere inn i den egenskapen. Synes også lyset på kameraet ikke er allverdens, tar jeg veldig feil hvis jeg nevner at det står blixt som spesifikasjon? her kan det også hende det er en meny jeg ikke har funnet.. Lyden er suveren! Får en slags klikke lyd fra høytalerne når jeg taster, selv om tastelyden er skrudd av, et lite irritasjonsmoment. Har også problemer med usb tilkoblingen, men har ikke prøvd tipset fra et av innlegga her..

Lenke til kommentar
(1...)Den synes å være treg, dårlig reaksjon på tastetrykk.

(2...)Får ikke den automatiske tastelåsen til å fungere

(3...)Lyden er suveren!

(4...)Får en slags klikke lyd fra høytalerne når jeg taster, selv om tastelyden er skrudd av, et lite irritasjonsmoment.

(1) Enig. Scrolling i telefonboken er horribelt! Sett gjerne av 5 min. hvis du vil komme deg gjennom 200 nr.

(2) Tror ikke den har automatisk tastelås? Men man kan låse telefonen ved å trykke på "meny" og så "*".

(3) Enig.

(4) Enig. Irriterende.

Lenke til kommentar
Er E398 verdt pengene, eller er det andre telefoner i samme prisklasse man får mer for penga?

Bestiller du fra telehuset.no får du jo tlf for 104,- med netcom active talk da, må vel være verdt penga det :thumbup: Bestilte min i går. Altid hatt siemens, men har savnet minnekort og mp3 siden sl45i'en, og sx1 så ikke fristende ut. Så da ble det motorola... Blir spennende å se :)

Lenke til kommentar

Hei! Kjøpte denne mobben nå dene uka og har ent opp i samme probleme, selv har jeg bare gitt opp det prog som følger med men bruker heller dataens "flyttbare" disk. ;)

:hmm: men så lurer eg på om det er noen som vet om det finns en converter for og ta wav/datafilmer over til mpeg4 som mobilen takler.

ps: e det video opptaker på den og viss det e så har de vært sykt flinke til og gjømme den, kor finner eg lydopptaket? :whistle:

Elsker mobilen og var lur nok til og få den på pris garanti til 1800kr uten abn!

:tease:

Lenke til kommentar
Bestiller du fra telehuset.no får du jo tlf for 104,- med netcom active talk da, må vel være verdt penga det.

Regner med at du mente telebutikken.no. Tror neppe du får Netcom abo hos telehuset.no, de er drevet av Telenor. :-)

Hopps... Gikk litt fort i svingene der... :thumbup:

Lenke til kommentar

eg var litt heldig siden eg tok med skriftelig kontrakt om at den kostet 22....... etteler annet på telebutikken, så gikk jeg til lefdal og de har 150% pris garanti så kan du selv regne ute hva det ble vis den kosta ca 2300hos telebutikken og 3500 hos lefdal hehe :thumbup:

Håper noen kan svare på mitt forige spøsål om det går an og få tak i noe converter prog for å gjøre wav til mpeg4

Mvh:Håkon

Har hatt. erikson, simens c35,m35,c55, samsung c100,motorola e398.

Lenke til kommentar

Til dere som overfører filer på 3-4 mb til ringelyder....håper dere er klar over at alle telefoner er satt til ca 28-30 sec ringetid default. Før den avslutter går over til telefonbeskjed. Edit mp3 fila dere vil bruke til ca 30 sec osv og masse tid og plass spart.

Btw Transflash til motorola fås i 128 mb for 332 kr på foto og video i oslo, og sandisk har en 256 mb transflash brikke på vei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...