Gjest mafister Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Jeg har hjulpet en venn med å sette opp nettverk hjemme hos han og støtte raskt på et problem. Oppsettet er slik: Telenor DSL modem | Dlink DI-624+ --Kabel-- Maskin #1 | WLAN | Maskin #2 | Hub - Mot et x antall maskiner Det som fungerer er at M#1 får internett siden den er direkte koblet i ruteren. M#2 har trådløs kobling til ruter men ikke tilgang på internett selv om jeg kjører internettoppsett på alle måter. Hovedpoenget med nettverket er å kunne sitte i LAN på hubben og at M#2 kan dele ut internett til alle på hubben. IP-adressen på M#1 og 2 er satt til dynamisk og alle ligger innen samme IP som ruteren. I dette tilfellet 192.168.0.x. Mitt spørsmål er derfor: Hvordan skal jeg få M#2 til å få tilgang til internett? (ikke nødvendig at den deler..) Endret 2. desember 2004 av junox Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Morn du jeg kikket litt rundt på forumet her og fant denne! Trådløs guide du kan jo kanskje få non svar her da! Jeg må si at det er dårlig av de som LIKSOM har PEIL på nettwerk og ikke hjlpe han her men! Endret 9. desember 2004 av Omy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå