SiR0 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Slik tar du i bruk 3G og EDGE Landets mobilbrukere har nå fått sin egen bredbåndslinje rett ned til mobiltelefonen. Men hva slags telefon trenger man egentlig, og hvor kan man bruke denne nye teknologien? Her finner du en skikkelig guide til det du trenger å vite om bruk av 3G og EDGE. Les artikkelen her Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvorfor kan man ikke sette opp en telefon for å bruke telenors nett på egen hånd? Det er vel bare innstillinger? Ønsker gjerne å vite hvorfor, har lyst til å kjøpe telefon i asia/sverige Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Fin guide, men jeg er skuffet over prisen på 20 kr/MB. Til sammenligning koster jo de billigste leverandørene bare 6 kr/MB på GPRS. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 grisedyrt. tror ikke akkurat jeg løper til butikken for å skifte ut K700ien.. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jippi! Vi har 3-G her hvor jeg bor. Det hadde jeg aldri trodd. Nå skal jeg skaffe meg en telefon med videotelefoni så fort som.... Ville jo egentlig vært logisk med videotelefoni på 6260 siden man kan ta sjølportrett da men.... Lenke til kommentar
C4mpi Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det funker her jeg bor også.. i Arendal Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Dette er dyrt og et nytt påfunn fra teleselskaper for å tappe penger fra ungdomm , dette er kunstige behov som skaffes frem av firmaer som kun er ute etter enda høyere profitt , noe jeg mener er en betenkelig utvikling . Jeg er ikke imot utvikling ,men dette er kun for fornøyelse og for å få ungdom til å bruke enda mere penger på unødvendige ting . Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Dette er dyrt og et nytt påfunn fra teleselskaper for å tappe penger fra ungdomm , dette er kunstige behov som skaffes frem av firmaer som kun er ute etter enda høyere profitt , noe jeg mener er en betenkelig utvikling .Jeg er ikke imot utvikling ,men dette er kun for fornøyelse og for å få ungdom til å bruke enda mere penger på unødvendige ting . Er veldig uenig i dette, spesielt videotelefoni er et behov mange har. Folk som vil se kjæresten sin når de borte fra hverandre, foreldre som vil se ungene sine som studerer i andre byer, etc. Selvfølgelig har man klart seg uten til nå, men det betyr ikke at videotelefoni ikke vil gjøre hverdagen vår bedre. Når det gjelder den nåværende prisingen, må den sies å være høy, i motsetning til hva amobil synes. Bare forsida på dagbladet.no er jo langt over 1MB, så da ender man i praksis opp med 30 kroner hver dag man bruker internett på telefonen sin. Det blir jo som et ekstra dyrt og tregt internettabonnement i tillegg til bredbåndslinja hjemme (10.800 kroner året ved bruk hver dag). Det blir også interessant å se hva videotelefoni legger seg på, og hvordan de kan forsvare denne prisen mot datatrafikkprisen. Tror jeg venter med å oppgradere telefon til de nevnte "3" etablerer seg, vi så jo hva som skjedde når Chess etablerte seg i GSM-markedet i sin tid. Lenke til kommentar
robot Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Kjempefint at 3g er kommet:-) , men her i bygda har vi ikke fått 3g enda. Jeg må vel holde meg til den gode gamle gsm-telefonen :-( . Endret 3. desember 2004 av robot Lenke til kommentar
randersen Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det er vel bare innstillinger? Ønsker gjerne å vite hvorfor, har lyst til å kjøpe telefon i asia/sverige Jeg kan heller ikke forstå hva som skal være problemet med å sette opp telefonen selv. Det er tross alt bare snakk om sette opp telefon for internett, mms og wap. Mobil tv/videotelefoni har ingen spesielle settinger som skal være spesifikk for TNM/Norge. Flere tjenester finnes jo per idag ikke, og dersom det kommer nye må settingene uansett gjøres tilgjengelig for nedlasting til allerede solgte telefoner. Hadde vært interessant å vite hvem som sier dette og hvilke begrensninger de mener det er. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Blir spennende å få et svar fra de som har skrevet artikkelen ja. Leste i dag på dinside at de hadde satt opp sin telefon selv, men aner ikke hva det innebærer å sette opp Jaja, skal ikke ha meg umts med det første uansett, men blir spennede å høre om. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Er veldig uenig i dette, spesielt videotelefoni er et behov mange har.Folk som vil se kjæresten sin når de borte fra hverandre, foreldre som vil se ungene sine som studerer i andre byer, etc. Selvfølgelig har man klart seg uten til nå, men det betyr ikke at videotelefoni ikke vil gjøre hverdagen vår bedre. Og som nevnt tidligere, grisedyrt! I dine eksempler hadde det vært mye bedre med IP telefoni. Videotelefoni må først komme til hjemmet, eller så blir det som Snekker`n sier; bare for å melke ungdom. Hva er egentlig grunnen til at videotelefoner ikke er populære? Lenke til kommentar
randersen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Prøvde videotelefoni for første gang igår, og det var rett og slett artig. Det er klart at operatørene som tilbyr tjenesten ønsker å tjene penger på den, men å avskrive en tjeneste før man har prøvd den...blir rimelig bakstreversk synes nå jeg Nytteverdien må det bli opptil hver enkelt å vurdere, kontra den pris man må betale. Lenke til kommentar
dagtveit Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 for 20 kr mnd så kan du abbonere på noe som heter data mania fra netcom å da kan du ikke bruke mer enn 20 kr dagen i surfing fra telefon og de kortene til pc har fast pris på 120 kr for 20 mb per mnd eller 499 for fri bruk Lenke til kommentar
tbone Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 "litt" gammel tråd kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg