Gå til innhold

Iiyama E431S eller NEC 1760 NX?

Rune_

Anbefalte innlegg

Skal gå til anskaffelse av flatskjerm og vil helst holde meg under 3500kroner. Har funnet 2 skjermer som jeg selv må si jeg liker veldig godt og som det ser ut til at HW.no også likte veldig godt. Som det står i tittelen så er det Iiyama E431S og NEC 1760 NX

Jeg bruker skjermen til endel Spilling. Der er det spessielt FPS spill som står på listen slik som Unreal Tournament 2004, Half-Life 2 DeathMatch og Counter-Strike / CS:Source.

Utenom det er jeg ganske kresen på bildekvalitet og fargegjengivelse da jeg også driver endel med bilder, webdesign og ser mye på film.

Mine kriterier som finner hos begge skjermene er Design og størrelse. Smale sidekanter, pent utseende og ikke stor og klumpete. Selvfølgelig ser jeg på menyen som et viktig element for å stille inn skjermen etter mine behov.

Så enkelt og greit ønsker jeg en Overlegen spillskjerm noe som definnitivt Iiyama skjermen ser ut til å være etter HW.no sin test men fortsatt ha et godt bilde til både bilder og film noe som NEC skjermen tydligvis er bedre på.

Ønsker å høre hva dere mener om de to skjermene og hvilken jeg bør bestille. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Menne da kan mener dere at jeg burde gå for enten NEC 1770 NX eller Iiyama E435S ?

Kan noen fortelle meg diverse erfaringer med disse skjermene?

Har bestilt en slik Iiyama E431S fra komplett sammen med en NEC dvd brenner menne hvis dere mener at NEC 1770NX eller Iiyama E435S er et mye bedre valg så returnerer jeg Iiyama skjermen tilbake til komplett og betiller en annen en..

(btw: Når jeg bruker den 14 dagers angrefristen. Har jeg da lov til å åpne pakken og teste skjermen før jeg sender den tilbake? :whistle: )

Lenke til kommentar
Ok. Menne da kan mener dere at jeg burde gå for enten NEC 1770 NX eller Iiyama E435S ?

Kan noen fortelle meg diverse erfaringer med disse skjermene?

Har bestilt en slik Iiyama E431S fra komplett sammen med en NEC dvd brenner menne hvis dere mener at NEC 1770NX eller Iiyama E435S er et mye bedre valg så returnerer jeg Iiyama skjermen tilbake til komplett og betiller en annen en..

(btw: Når jeg bruker den 14 dagers angrefristen. Har jeg da lov til å åpne pakken og teste skjermen før jeg sender den tilbake? :whistle:  )

Ja du kan åpne den og prøve den. Men skjermen må leveres tilbake i samme stand som den var da du fikk den levert. I originalemballasje. Du må betale porto...

Endret av nixon
Lenke til kommentar

E435 er utvilsomt bedre enn 431 og prisforskjellen er jo bare et par hundrelapper. Er visst raskere også enn Nec1770 som igjen faktisk koster 400kr mer. Som en liten bonus sitter det også innebygde høyttalere på 435s.

Personlig hadde jeg valgt iiyama 17" LCD E435S da ytelsen generellt ser ut til å være lik eller bedre som nec1770 + prisen er mye lavere.

Lenke til kommentar

Muahhaa :p menne da bestiller jeg meg likegreit en NEC skjerm samtidig så tester jeg begge to og tar den jeg syns er best å bruke :) Eller?

Menne hvis for eksempel jeg får en skjerm med 1 ødelagt pixel og sender den tilbake vil de da kunne si at det er min feil?

Lenke til kommentar
Muahhaa :p menne da bestiller jeg meg likegreit en NEC skjerm samtidig så tester jeg begge to og tar den jeg syns er best å bruke :) Eller?

Menne hvis for eksempel jeg får en skjerm med 1 ødelagt pixel og sender den tilbake vil de da kunne si at det er min feil?

Det kan de selvfølgelig si. Men - de kan neppe sannsynliggjøre at du har greid å ødelegge en pixel. Det er vel ikke så lett å få til det uten å gå inn i skjermen og tukle med bitte bitte små strømførende duppeditter? Evt dippedutter ...

Endret av nixon
Lenke til kommentar

Vel, nå er jo NEC skjermen UTROLIG kjempepen da og med ubersmale kanter. Hva pokker skal jeg med innebygde høytalere? De som bruker 3-4k på en skjerm burde ha råd til å kjøpe seg skikkelig høytalerer da :p ( Sitter selv å koser meg med Logitech Z2200 )

Hmm, har forsovidt råd til hvem som helst av de skjermene eller likegjerne 2 av dem, men er ikke interresert i å sitte med 2 skjermer, og vil heller ha EN som koster litt og er SKIKKELIG kvalitet med smale pene linjer og kanter og pent design samt skikkelig bra bilde enn en billigere skjerm med dårlig kvalitet og kanskje ikke like bra bilde.

Ønsker å høre alle sine meninger og erfaringer av NEC 1770 NX og Iiyama E435S / E431S...

Lenke til kommentar

Tror i praksis ytelsen er rimelig identisk på Nec'en og Iiyama'en så forskjellen vil vel egentlig ligge i prisen. Dersom du skal drive å sende tilbake moitorer så koster jo det også en liten slump som kanskje også bør tas med i beregningen når du ønsker å holde deg under 3500.

Edit: Høyttalerne på en monitor er selvfølgelig rimelig skrale saker, men så lenge det ikke går på bekostning av noe annet så ser jeg bare på det som en liten ekstra bonus. Bedre med enn uten. Enklere også dersom man skal på lan ;)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Nice. Hehe, grunnen til at jeg vil holde meg under 3500 er for at ikke folk skal begynne å anbefale meg skjermer til 4500-500kroner for det gidder jeg ikke bruke på skjermen.

Har 10k så det med å sende skjermer tilbake er ikke noe problem blir ca 200kroner i frakt for å sende tilbake.

Skal lese litt rundt om fordeler og ulemper på de to skjermene.

*løpe opp på kjøkkenet å lage en fet brødskive med sjokoladepålegg på tube på :p * (har ikke spist det på flere år og det fristet med sjokolade nå) :whistle:

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Kan noen som har litt peiling på akuratt det med LCD fortelle meg hvilke fordeler og ulemper det er for meg at NEC har 500:1 mot 350:1 i kontrast og hvilke forskjeller det er på TCO03 og TCO99 ?

Liker NEC skjermen bedre og bedre ettersom det jeg leser ting om den menne på bildene jeg har sett så ser den stor og klumpete ut :( Er dette tifelle eller er den ikke så klumpete som det ser ut til? http://www.hardware.no/tester/skjerm/nec_1...x/side_stor.jpg

Lenke til kommentar

Jeg hentet min NEC1770X Tirsdag/Onsdag og den har stått konstant på i fps spill, photoshop etc. Er meget fornøyd, skjermen er pen i utseende og overrasker meg positivt til enhver tid.. Ville gått for NEC sin skjerm uten tvil, eventuellt Samsung 710T, vurdert den?

Lykke til, gi oss en tilbakemelding da :innocent:

Lenke til kommentar

Ja, den er tynnere enn den ser ut :) Nei, du ser ikke på baksiden så ofte - bildet er nemlig forran ;)

Kontrastnivå er et tall som sier noe om forskjellen på det mørkeste og lyseste en skjerm kan vise. Jo høyere denne er, jo flere nøyanser kan akjermen din vise. Høy kontrast i forhold til lysstyke må nødvendigvis også bety at skjermen klarer å gjengi sort godt. Å sammenligne kontrasten på to skjermer har ingen hensikt med mindre det er samme paneltype og lysstyrke på de to.

TCO Developement er et svensk standardiseringsorgan for ergonomi i næringslivet (samt et par andre ting). I 1999 kom de med en standardisering av hvordan en skjerm skal oppføre seg i forhold til personen som skal bruke den. Alle skjermer støtter idag TCO 99. Sertifiseringen gjelder også for masse andre produkter, og er en relativt stor og kjedelig blekke å lese... I fjor ble sertifiseringen revidert noe, og det ble lagt til store endringe på et par områder. Skjermer ble stort sett berørt ved at det kom skjerpede krav til kontrasten mellom skjermbilde og omgivlese (les: ramme). Det er slitsomt for øynene å se på et lyst område som er omgitt av mørke (morra di plide sikkert be deg skru på lyset når du så på TV). Derfor vel ikke sorte, og andre mørke, rammer møte denne sertifiseringen, og skjermer ender opp med TCO 99. Det er altså ingen ytelsesmessige forskjeller for LCD.

Lenke til kommentar

Jeg har Iiyama ProLite E431S og spiller CS. Er veldig kresen og er derfor ikke helt fornøyd med skjermen i dette spillet. Føler jeg har en god del promille når jeg spiller på denne skjermen i forhold til hva en CRT-skjerm er god for. Så jeg ville heller prøvd ut Nec NX1770 ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...