Gå til innhold

Kan store filer splittes?

Lanes

Anbefalte innlegg

Skal overføre en del store filer til CD for å spare litt plass på hardisken. Det har seg slik at mange av filene (for det meste mediafiler og .iso, .bin etc.) er over 700MB og passer derfor ikke inn på CD...

Er det mulig å splitte filene slik at de kan plasserers på to CDr? Eller finnes det kanskje 800MB CDr?

Aleksander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt hva du spurte om, men har du vurdert å kjøpe dvd-brenner.

De selger en veldig bra en for 500kr i julekalenderen hvis du bestiller idag.

Men har du bærbar er det seff ett litt større problem.

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar
Skal overføre en del store filer til CD for å spare litt plass på hardisken. Det har seg slik at mange av filene (for det meste mediafiler og .iso, .bin etc.) er over 700MB og passer derfor ikke inn på CD...

Er det mulig å splitte filene slik at de kan plasserers på to CDr? Eller finnes det kanskje 800MB CDr?

Aleksander

Ja, det finnes 800MB CD-R plater, og hvis du brenner ISO/BIN filer som "burn" image så vil de fleste passe på 74 min.

Når det gjelder splitting; ja, her er det flere muligheter. - En er å bruke f.eks "Volume Archiving" i Winrar, - der velger du bare alt som skal pakkes, setter hvor store filer du vil ha, så pakker/splitter den.

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha! Sitter med Laptop så det blir vanskelig med denne DVD brenneren.

Beste alternativ blir nok Winrar. Er ikke helt sikker på om jeg forstod akkurat hva jeg skulle gjøre med iso/bin filene mine - men om Winrar fungerer så holder jeg meg til det!

Lenke til kommentar
haha Presterte å sette filstørrelsen til 600B, ikke 600MB....

Produserte nettopp 15000 filer til skrivebordet før jeg innså hva jeg hadde gjort... :w00t:

heheh, du skal få kose dg da.

Men såg du replyen over her eller??

De fleste .Iso og .Bin/.cue Filer skal gå an å brenne ut på ein vanlig 74 min disk viss du går i nero - recorder - burn image.

.Iso filer og Bin/Cue filer blir jo laget for å passe på ein cd. (vertfall slik jeg trodde det var.)

Så kjekk om det går også :)

peewee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...