Gå til innhold

Burde informere bedre om nødvendig tilbehør

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny sata harddisk på netshop. Da eg skulle til å sette den inn fant eg ut at noen produsenter tydeligvis har gått helt vekk fra vanlig 4 pins strøminntak. Kanskje burde eg vite bedre, men eg har ein sata disk som eg kjøpte for 1 år siden og der var det vanlig strøminntak. Derfor hadde eg ingen grunn til å tru at det var annerledes nå, når eg ikke i tillegg har hørt noe om det i media. Dette medfører ekstra ventetid før eg får bruke disken ettersom eg må bestille ein overgang, om eg ikke finn ein lokalt. Det burde ikke være noe problem å lage ein liten NB nota i produkt informasjonen om diverse ting som du treng for å få et produkt til å fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje.

Kjøper man IDE disk, må man også ha IDE kabel, og vanlig 4pins.

Dette skriver man heller ikke som "NB!".

Selv har jeg aldri sett noen s-ata disker med vanlig strøminntak.

Kanskje netshop heller ikke visste om noe slikt?

edit_

Man hadde nok gjort det, hadde man visst om det.

Det er jo bare positivt for dem å selge mer.

De får jo ingenting av xtra-frakten du må betale heller.......

Saken blir altså den at dem burde visst om det, og informert om det.

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Netshop må jo bare regne med at kundene vet hva de kjøper..

Det finnes s-ata harddisker med både s-ata og vanlig molex strømkontakt, og da står dette vanligvis opplyst. s-ata strømkontakt er standarden. Dessuten står s-ata strømkabel oppført under "tilbehør" ;)

Lenke til kommentar

Hitachien min har vanlig molex, seagaten har ikke(begge av nyere dato, tipper Hitachi føler at det er nødvendig med en overgangsperiode). Personlig ser jeg ikke helt problemet, da det lar seg løse med en enkel overgang(fikk en drøss med HKet mitt). Tipper 50.-

Handler man i nettbutikk forutsetter det etter min mening at man vet hva man kjøper, dvs at man har gjort litt research på forhånd.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Helt enig med deg kindings. Gjør som regel alltid research, det gjorde eg forsåvidt denne gangen også. Men bare ytelse og støy, ikke så nøye at eg granska harddisken fysisk. Har ikke noe problem med å kjøpe en overgang, det eg synes er litt synd er den ekstra ventingen i postgang for en liten filleting som en overgang. Skal gjøre bedre forarbeid neste gang :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...