Gå til innhold

Hvilken LCD skjerm ville du kjøpt i dag?

Same-

Anbefalte innlegg

Uansett om du har CRT eller LCD, hvilken LCD ville du kjøpt hvis du skulle kjøpe nå? Jeg tenker på å gå til anskaffelse av en og jeg vil bare se hva andre ville ha valgt. Si gjerne hva du bruker PC'en til, og hvorfor du ville valg akuratt den skjermen.

:xmas:

EDIT: Hvis du ikke skal svare på spørsmålet så ikke svar.

Endret av Same-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt en og skal kjøpe enda en Eizo FlexScan L768.

Hvis jeg hadde hatt penger, hadde jeg nok heller gått for Eizo FlexScan L885.

Grunnen til å velge Eizo? Tja, god erfaring med de, godt kjent for kvalitetsprodukter og ellers et merkenavn folk forbinder med kvalitet. Jeg bruker skjermen hovedsaklig til 2D-stuff, inklusiv etterbehandling av bilder jeg tar. Jeg spiller og litt, men det er som regle spill hvor ghosting ikke merkes/ikke har noe å si.

Lenke til kommentar

Hvis penger er et spørsmål, ville jeg gått for en NEC MultiSync 1770NX. Dette er etterfølgeren til den berømte 1760NX. Jeg har 1760NX, og denne skjermen gnistrer av kvalitet. Hvis penger ikke hadde vært noe problem, hadde jeg gått til anskaffelse av en NEC MultiSync 2080UX+.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis penger er et spørsmål, ville jeg gått for en NEC MultiSync 1770NX. Dette er etterfølgeren til den berømte 1760NX. Jeg har 1760NX, og denne skjermen gnistrer av kvalitet. Hvis penger ikke hadde vært noe problem, hadde jeg gått til anskaffelse av en NEC MultiSync 2080UX+.

Kjøpte nettopp inn 1770NX. Hadde jeg hatt syke prioriteringer, hadde jeg gått for en 20" jeg også.

Lenke til kommentar

joda, blir ikke så dyr den. Tipper den er her om 2-3 mnd :p

NEC vil ikke ut med så mye info rundt denne heller :(

Aner ikke hva de har gjort med denne, men vil tippe har refreshraten både vertikalt og horisontalt er økt til kanskje 100 mhz, samt at de sikker benytter et 10 ms panel, slik at du skal kunne kjøre 100 FPS på skjermen. Men dette er dog bare en grov spådom tatt fra mitt syke hode.

Lenke til kommentar

tja si det. kliner til å sier et sted mellom 4 og 5 k jeg da :D

Ble ivrig nå?

Hadde dog fulgt med på ulike kalendere på hw og ulike webshops, tipper det dukker opp noen særdeles bra tilbud i desember mnd.

Husk at en som spiller har helt andre krav enn en som studerer bilder dagen lang :D

Lenke til kommentar

Uten noen begrensninger når det gjelder lommeboken så tror jeg kanskje at jeg ville valgt en Apple 23" :cool:

Hadde budsjettet vært 10.000 så hadde jeg valgt NEC 2080UX eller LaCie Photon Vision 2.

Hadde budsjettet vært 8000 kr. så hadde jeg valgt Viewsonic sin 20" (husker ikke helt navnet).

Hadde budsjettet vært 5000 kr. hadde jeg valgt NEC 1970NX.

Hadde budsjettet vært 3500 kr. hadde jeg valgt NEC 1770NX.

Hadde budsjettet vært 3000 kr. hadde jeg sansynligvis valgt Samsung 710N

Hadde budsjettet vært 2500 kr. hadde jeg sansynligvis valgt Samsung 710V

Hadde jeg hatt såvidt over 2000 kr. så hadde jeg slått til på PSData's dagstilbud i dag.. Hyundai L70N.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...