manav Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg har Coop PC'en og den har som kjent USB 2 porter. Fant for en stund tilbake ut at portene likevel ble kjørt som USB 1 portet for en eller annen grunn. Jeg husker ikke hvordan jeg fant ut dette, noen som vet hvordan jeg kan skjekke? Jeg har tidligere ikke brydd meg, men nå har jeg tenkt å kjøpe en mp3 spiller og vil få USB portene til å fungere med optimal hastighet før jeg kjøper. Lenke til kommentar
manav Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Kom igjen a .. Må vel finnes en enkel måte jeg kan finne ut om portene kjøres som USB 1 eller 2? Har søkt litt på nettet selv men har ikke kommet frem til noe. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) I Device Manager/Enhetsbehandling, bruker det å stå "USB 2.0 root hub device" hvis du har USB2. Edit: Jeg antar at EVEREST Home Edition også kan gi denne type informasjon. Endret 3. desember 2004 av sofTest Lenke til kommentar
manav Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) det står bare "usb roothub" på alle sammen. Var slik jeg fryktet.... Jeg har prøvd driverne til sp2, via og den som lå inne før jeg installerte sp2. Jeg har også avinstallert driverne for så å restarte og la Windows installere driverne automatisk... Men har alltid endt opp med samme resultat, at det står "usb roothub" i enhetsbehandlingen. Noen tips? Noen som har opplevd noe lignende? Endret 4. desember 2004 av manav Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Har du prøvd Everest? Lenke til kommentar
manav Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Se der ja! Jeg har visst en USB 2 port (se bilde). Lurer på hvordan det her skjedd..... Hva gjør jeg så? Beklager at jeg er så treg på dette.... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg har ikke sett denne Coop-maskinen, men i følge artiklene på DinSide her og her, så skal alle portene være USB2. Det er jo nødvendigvis ikke riktig slik de fleste forstår begrepene. Er maskinen din en av disse? Har du WinXP SP1 eller SP2 på maskinen din? Det er forøvrig en egen tråd om Coop-PC her. Kanskje de kjenner til problemene dine? Lenke til kommentar
Dumuzi Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Hadde dette problemet på en laptop. Hvis du har et gult spørsmålstegn i enhetsbehandler, fjern dette og kjør deretter legg til ny maskinvare fra kontrollpanlet. Det gjorde susen hos meg. Endret 5. desember 2004 av Dumuzi Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Hadde dette problemet på en laptop. Hvis du har et gult spørsmålstegn i enhetsbehandler, fjern dette og kjør deretter legg til ny maskinvare fra kontrollpanlet. Det gjorde susen hos meg. (Generelt sett er det vel i alle fall viktig å huske på å installere USB driverene ETTER man har installert SP1/SP2. USB 2.0 kommer ikke av seg selv om man installerer SP1/SP2...) Holder vel egentlig å gå inn på den enheten som har spørsmålstegn i enhetsbehandling i trykke på oppdater driver. Gjør vel samme nytta på en lettere måte... Endret 5. desember 2004 av amundsf Lenke til kommentar
Dumuzi Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Holder vel egentlig å gå inn på den enheten som har spørsmålstegn i enhetsbehandling i trykke på oppdater driver. Gjør vel samme nytta på en lettere måte... Nix, det virket ikke! Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Holder vel egentlig å gå inn på den enheten som har spørsmålstegn i enhetsbehandling i trykke på oppdater driver. Gjør vel samme nytta på en lettere måte... Nix, det virket ikke! Funka hos meg i alle fall. Installerte SP1, så gikk jeg inn på device manager og oppdatere driveren. Har vært USB 2.0 etterpå her... Men er vel forskjell da. Lenke til kommentar
manav Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg har ikke sett denne Coop-maskinen, men i følge artiklene på DinSide her og her, så skal alle portene være USB2. Det er jo nødvendigvis ikke riktig slik de fleste forstår begrepene. Er maskinen din en av disse? Har du WinXP SP1 eller SP2 på maskinen din? Det er forøvrig en egen tråd om Coop-PC her. Kanskje de kjenner til problemene dine? Jeg har den Coop PC'en ja.. og den skal ha USB 2. Jeg har XP home med SP2. Jeg har vært innom de to Coop PC postene på forumet men ingen der har svart/kunne hjelpe meg. Kan det være noe med at jeg har forskjellige drivere installert på de forskjellige portene eller noe? Eller er ikke dette mulig? Og til dere andre.. Det er ingen spørsmålstegn i enhetsbehandlingen, det er bare det at de fungerer som USB 1 ikke 2, bare se på bildene jeg har lagt ved tidligere. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hvilken av de to PC'ene har du (det er to linker)? Jeg har sett hovedkort med både USB1 og USB2, så det er ikke umulig at du har to versjoner USB-porter på maskinen, og at du dermed bruker forskjellige drivere. Det er heller ikke umulig at det er noe drivertrøbbel. Har du de nyeste Via-driverene? Jeg regner med at du har fått en webadresse der du kan laste ned nye drivere? Lenke til kommentar
manav Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg har den nyeste Coop maskinen. Jeg har fylt på med mange forskjellige drivere for å løse problemet... Men når jeg installerer en driver gjelder den for alle portene? eller bare en? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Ja... og for at man skal få USB-høghastighteoverføring må man ha ny USB2 kabel. Edit: Og USB2 kommer av seg selv når man installerer SP1. Endret 5. desember 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
manav Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Ja... og for at man skal få USB-høghastighteoverføring må man ha ny USB2 kabel. Hva svarer du 'ja' til? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) HAr du testa om en USB2 enhet fungerer? Vist ikke gjør det først,før du begynner å lasse inn på drivere o.l Har du ikke noe gule spørsmålstegn i enhetsbehandling så fungerer det mest sannsylig helt fint.. Her er min enhets behandling og her fungerer USB2 fint Endret 5. desember 2004 av taz Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Okey, skyt meg om jeg ikke har fått med meg alt i denne tråden. Men gå inn på enhetsbehandling, etter at du har lagt inn en eller annen SP. Høyreklikk på den USB 1.0 tingen, og velg "Oppdater driver", da vil Windows selv finne den usb 2.0 driveren som allerde ligger på maskina di... Og vips, du har 2.0 hastighet. Dette har jeg selv gjort etter hver Format C:. Om det ikke funker så vet jeg sannelig ikke hva som feiler portene dine... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 1: Kjøp deg en ekstern harddisk med USB2.0/1.1-tilkobling 2: Koble til 3: Last over en fil på ca 100MB, ta tiden 4: Prøv det samme med alle USB-portene 5: Sammenlign tidene og sjekk hvor det gikk fortest/tregest. 6: Kos deg med en maskin med x antall USB2.0-porter og en splitter ny ekstern harddisk! Lenke til kommentar
manav Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 HAr du testa om en USB2 enhet fungerer?Vist ikke gjør det først,før du begynner å lasse inn på drivere o.l Har du ikke noe gule spørsmålstegn i enhetsbehandling så fungerer det mest sannsylig helt fint.. Her er min enhets behandling og her fungerer USB2 fint Hmmm. Kanskje det ikke er noe iveien likevel. Men jeg synes det er rart at en port i Everest (se bilde vedlagt ovenfor) er markert som USB 2, mens de andre ikke er det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå