insane1 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hei! Nå er jeg virkelig ute og kjører her.. Har bygd en maskin med AsRock K7VT4A+, men maskinen slår seg av i vinkler.. AsRock K7VT4A+ Sempron 2200+ MemoryCorp 256mb pc3200 ram Problemet er som følger: ved jumperinstilling hvor cpu = 900mhz, går maskinen i 4 minutter før den skrur seg av. ved høyere instillinger starter den ikke i det hele tatt. slår maskinen på, den går i 2 sek, og skrur seg av igjen. jeg har identifisert problemet, som er at AsRock bruker noe kallt U-COP, som automatisk skrur av maskinen ved for høy CPU-temp. Dette er i og for seg greit, hadde ikke maskinen startet opp fra kald-start med 51 grader + den skrur seg tydeligvis automatisk av ved 53 grader, og jeg får ikke slått av U-COP! mulig en bios-oppgradering løser problemet, men jeg vil ikke risikere shutdown MENS jeg oppdaterer! Tips anyone? god jul (snart) forresten Lenke til kommentar
insane1 Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Wee! Jeg fiksa det selv! Orka ikke vente lenger, så jeg tok sjansen på en BIOS oppgradering. Rakk det akkurat, og nå står cpu på 29 grader case closed Lenke til kommentar
msakram1984 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Heihei.... Samme problem her... Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå