Gå til innhold

Spørsmål angående kjøp av skjermkort

Anbefalte innlegg

Jeg har idag ett MSI GeForce2 TI kort sammen med følgende hardware:

Asus A7v-C

T-Bird 1200Mhz

512 SDRAM

Med disse spesifikasjonene får jeg 4348 poeng i 3DMark2001SE med WinXP som OS.

Jeg lurer nå på å bytte ut skjermkortet mitt, og har kommet frem til følgende:

Asus V8200T2 Pure GeForce3 Ti200 64 DDR Retail. Dette kortet koster 1144,- hos databutikken.com.

Er det noen som har erfaringer med dette kortet, og vil jeg merke stor forskjell fra min nåværende skjermkort? Bruker pc'en mye til spill som SOF2, GTA3, Medal of Honor osv...

mvh.

Benzin

[ Denne Melding var redigert av: Gloomy på 2002-05-31 19:42 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å gjøre meg helt klar. Så mener jeg at noen trede misjonale marker ikke skal ha så mye å si for hvordan akkurat ditt system skal være.

Geforece2ti er ikke noe dumt kort, og burde på alle måter holde for dine behov. og til alle dagens spill.

Mulig det ikke paserer alle testene i treDemark, men er det en grunn til å kjøpe nytt skjerm kort av?

Så lenge ditt "system" holder til akkurat det du bruker det til, er det overhodet ingen grunn til å kjøpe noe nytt skjermkort, men den dagen du merker at ting ikke er som det skal være, så kan du løpe hjem til mamma (datorbutikken.com) å få et nytt kort.

Jeg ville muligens gå for et ATi kort jeg da, liker de bedre en Geforce korta ;-)

Lenke til kommentar

ok off topic, men... Zitoz, er du STEIN rik? 2xXeon 2.0 GHz og 8x512 MB RDRAM!!! er det seriøst eller? det er i allefall villt!!!

Ser at skjermkortet koster 36921,- på quad.no...DAMN!

Specs:

-Chieftech DX-01B-D

-Soyo SYK7V-DRAGON PLUS

-Athlon XP 1800+

-Den største Swiftech ribba får Socket A

-ATI Radeon 8500 Retail

-2x256 MB DDR Kingston

-2xMaxtor D540X 60GB i RAID 0

-Sony 24/10/40

-LG 52x

[ Denne Melding var redigert av: Pettern800 på 2002-05-31 20:30 ]

Lenke til kommentar

Har selv ett Geforce 2 gts pro og får ca 4100 i 3d marks 2001 se (win 98se) :smile:

Vurderte sterkt og oppgradere til Geforce 3 ti 200 men har lagt det på is da jeg egentlig ikke har bruk får det, ja i alle de spilla jeg spiller så flyter grafikken flytende med mitt nåværende kort :smile:

EKS: RTCW, Colin McRally 2, Serious Sam OSV

Så jeg sier meg enig med Zitoz når han sier att man ikke trenger noe bedre kort så lenge ting flyter og man er fornøyd :smile:

Men men blir det Doom 3 så blir det nok Geforce 3 også :grin:

MSI Turbo II

AMD XP 1500+

Samsung CD-RW/DVD

256 MB Apacer SdRam

Samsung SyncMaster 950P 19"

Aashima Miditower (350W PSU)

Hercules Prophet II GeForce2 Pro

[ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-01 19:47 ]

Lenke til kommentar

Nå er jo saken den at jeg faktisk ikke er fornøyd med ytelsen til mitt nåværende skjermkort. Er ikke opptatt av høye 3dmark-scores, var faktisk bare noe jeg føyde til som litt bi-informasjon. Men budsjettet mitt er litt stramt, og jeg vil ha mest mulig igjen for pengene. Kortet som jeg nevnte, passer min lommebok svært bra. Var derfor interessert i erfaringer med dette kortet.

Takker for alle svar som ble gitt!

Lenke til kommentar

Ok, så det du har nå er ikke godt nok for deg?

Ut i fra de spesifikasjonene du oppga så fint i innlednings posten din, så er jeg ganske så sikker på at denne flaske halsen ikke ligger i systemet ditt, altså skjermkortet.

HAr selv noen kamerater, ene med en Pentium III prosessor, og han andre med en Celron.

De spiller de samme spillene som deg, og sikkert mange andre også. Men de har aldri, som jeg kan huske klaget på maskin ytelsen. Den ene har et Voodoo kort, og han andre har et kort som minner vagt om det kortett du sitter med.

En liten anbefaling ville da være å gå gjennom systemet ditt, en re formatering skulle ikke utelukkes. Og nye drivere burde så abselutt legges inn.

Men husk, det er ikke altid de nyeste driverne er de beste. så ta deg fri en eftermiddag, last ned det som er av Detonator drivere og VIA drivere, eller lignende. For så å sitte å prøve ut forskjellige variasjoner.

Men om dette ikke hjelper deg stort, og du virkelig brenner for et nytt kort så er definetift det Asus kortet et godt valg for deg. Du trenger overhodet ikke et Geforce4 kort for å spille litt GTA.

Men ligger Flaskehalsen i softwaren din, er jeg redd du vil bli skuffet når du boter opp med et eventuelt nytt Geforce kort uten noe serlig bedre ytelseresultater.

Og, en liten avstikker her. Jeg har på ingenmåte data jeg ikke har bruk for.

Lenke til kommentar

Jeg har et creative geeforce3 ti 200. Det er ikke annet å si at det er et kjempekort som gir MYE ytelse for pengene. Ja, GF4ti4200 er bedre, men dyrere. Gå for et gf3ti200, da har du et kort som holder i årevis om det backes opp av en oppegående cpu.

Lenke til kommentar

Nei, det må jeg si meg veldig u enig i du PcProffen.

Det Geforce2 Ti kortet han er faktisk ikke så veldig gamelt. og da burdte jo også dette kortet holdt i årevis?

Nok om det, jeg lurer nesten litt på om det kan være Grunn systemet i seg selv som er problemet.

Nå skal det sies at En Tordenfugl gjør jobben sin godt som cpu, men sdram er ikke det mest gunstige man kan putte i minne slåttane sine.

Da ville jeg muligens prøvd å oppgradere til et AthlonXP system, eller muligens en "Nordskau" basert på Intel platformen.

Det skal ikke koste så mye mere en fem tusen, fem tusen fem.

Eller så kan du jo også kjøpe Dette Geforce kortet, men husk at du da vil sansynligvis oppgradere til Geforce4 om noen månder da. og da sitter du med to grafikk kort du sansyneligvis ikke har så stort bruk for lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...