Gå til innhold

Prosjekt overkill lufgjennomstrømning.

Anbefalte innlegg

haha, pass på fingerene, og ikke overbelast qtecen, så går det fint..

Det er en Bzerk PSU som står i nå, var en selvmodda Q-Tec før.

hva skjer med alle ledningene til viftene ????+

er det ikke t\et helvette av spagetti der inne ??

Jeg kappa alle kontaktene og signalledningene på viftene og kobla alle ledningene på en molexkontakt vha. torix.

Så en aldri så liten spagetti av kablene er det men hele arrangementet er kobla på en kontakt slik at det er lett å plugge fra når maskina skal demonteres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, syns disse temperaturene du får er ufattelig høye jeg. Maksina mi på idle ligger cpu på 32* med CPU kjøler på laveste hastighet, Hk på 35*, hdd 43, 37 og 39* Den det er maxtor d10 disker, 200gb ide og 2x250gb sata. Samt gpu på 44*.

Med tanke på den luftgjennomstrømningen du burde få med alle de viftene burde du jo da også ha lavere temp enn hva du viser til. :(

Jeg har forøverig INGEN vifter annet enn på gfx, cpu, hk og 120mm i mist psu'en.

Uansett, det ser helt vilt ut det kabinetttet :D God jobb virkelig :D Menne tenk deg med annenhver vifter rød og blå ^^ Det hadde laget ett tøft lys :D

Lenke til kommentar
Hmm, syns disse temperaturene du får er ufattelig høye jeg. Maksina mi på idle ligger cpu på 32* med CPU kjøler på laveste hastighet, Hk på 35*, hdd 43, 37 og 39* Den det er maxtor d10 disker, 200gb ide og 2x250gb sata. Samt gpu på 44*.

Med tanke på den luftgjennomstrømningen du burde få med alle de viftene burde du jo da også ha lavere temp enn hva du viser til. :(

Jeg har forøverig INGEN vifter annet enn på gfx, cpu, hk og 120mm i mist psu'en.

Uansett, det ser helt vilt ut det kabinetttet :D God jobb virkelig :D Menne tenk deg med annenhver vifter rød og blå ^^ Det hadde laget ett tøft lys :D

Kommer jo an på åssen han måler tempen.....de fleste programmer viser feil, og noen så mye som 10 grader :(

Hvis en bruker sensorer blir nok tempen riktigere ;)

Lenke til kommentar

Systemtempen kan bortforklares med at sensoren ligger rett ved siden av kjøleribba og affekteres av temperaturen på utlufta av CPU kjøleren.

Setter jeg opp hastigheten på CPU vifta så faller både system og CPU temperaturen

Jeg har også overklokka CPUen 1,8 @2,21Ghz.

Nå vet jo jeg før og ettertemperaturene så for min del er jeg fornøyd.

CPU tempen har tross alt falt med 10 grader idle og systemtempen med 7 grader.

Har laga nytt filter så derfor er temperaturene lavere en med første utgave av filteret.

Har forresten ikke lys i kabinettet eller i viftene men den røde dioden på hovedkortet og lyset i Bzerk PSUen skinner igjennom.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hadde han brukt Delta-vifter hadde det blitt 24w*9=216w. Måtte jo nesten hatt egen PSU til viftene da :p

Det hadde jo blåst ganske godt da.

Måtte boltet kabinettet fast til bakken, hvis ikke hadde det vel enten gått overende, eller fløyet sin vei :tease:

Lenke til kommentar
Hadde han brukt Delta-vifter hadde det blitt 24w*9=216w. Måtte jo nesten hatt egen PSU til viftene da :p

Det hadde jo blåst ganske godt da.

Måtte boltet kabinettet fast til bakken, hvis ikke hadde det vel enten gått overende, eller fløyet sin vei :tease:

egentlig så kunne dette vært morsomt å sjekket ut :p hadde vært gøy å hatt en svevende pc :D

Lenke til kommentar

Det var mange svar på en dag. :D

Prosjektet er ferdig og har fungert veldig bra siden jeg fikk installert filter på viftene.

Gøy å se at det er flere som har samme kabinettet og fortsatt bruker det.

Første versjon av filtrene var ikke perfekt så jeg bestilte 9 viftegriller fra microplex sammen med en Bzerk 500W strømforsyning så nå ser filteret slik ut.

Tusen takk for støtte og omtanke for et noe merkelig prosjekt! :thumbup:

post-132-1113678338_thumb.jpg

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...