Thomas J.L Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 nice. du skulle jo hatt vifter som trekker ut på toppen å ha 9 til vifter på den andre side døra Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 mens du allerede er så godt igang, hvorfor ikke bare lage hull i toppen av psu samt i kabinettet, og så sette vifter der også, på utsiden seff, det ville jo ha blitt kjempe fett Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Det ser ut som jeg må ha grill på viftene mine, kona ble ikke så gla over 9 åpne vifter vår 2 år gamle sønn kunne stikke fingrene inni. Ser at de selger ferdige filtre på microplex med festerammer. Bygger festerammene mere en viftene eller er de eksakt 120mm? Endret 5. januar 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) I det dyret ditt der så må du nok passe på sønnen din, kunne fort blitt hakkamat. Str. på de viftefiltrene der står vel eksakt oppgitt på Microplex.no Endret 6. desember 2004 av Perrrry Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Du kan jo kjøpe netting av stål sim du kapper til, det kan du legge over alle viftene! Fester med en skrue i hver av de yterste viftene ! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Det står bare: Filter m/ monteringsramme, 120mm. Det ser ut på bildet som filteret skal trees utenpå vifta, mulig jeg tar feil og håper det er noen som vet det. Du kan jo kjøpe netting av stål sim du kapper til, det kan du legge over alle viftene! Fester med en skrue i hver av de yterste viftene ! Hørtes ut som et glimrende forslag og gjør at det blir enkelt å lage filter selv som jeg fester på nettingen. Endret 6. desember 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Den skal treês utenpå ja. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Da blir det ikke plass til slike. Ser ut som jeg må finne på noe selv angående filter men forslaget fra Drunken_Master var ikke dumt. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 De har filtermatte på elfa som det bare er å klippe til selv Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Da var jula gått og det nye året kom med brask og dram. Etterhvert ble jeg lei av å høre på støyen fra strømforsyninga. Tenkte først å kjøpe meg noen stille vifter, men etter juleferien så er det slunkent på lønskontoen, ikke det at jeg ikke har råd til 300-400kr i vifter men alle monner drar sa musa da den pissa i havet. Så det jeg har gjorde var å koble viftene som allerede var i PSUen i serie, noe som den første 1/2timen har fungert greit. Strømforsyninga har overtemperatursikring, noe jeg fant ut første sommeren da den ene vifta i PSUen stoppa i 29+ grader. Forskjellen er at denne gangen har jeg godt overtrykk i kassa, noe som bør hjelpe på. Nå som strømforsyninga er stille så hører jeg vifta på skjermkortet og hovedkortet, noe jeg ikke har hørt før, men en del stillere ble det. En ekte Q-Tec fra innsida. Omkobling og skjøting av kabler. Det er skummelt med åpne tvinnede kobliner i en PSU med 230V i nærheten. Godt jeg har en rull med vulktape hendig liggende i skuffen. Det beste hadde vært å bruke krympestrømpe med lim men i mangel av det så tar men det nest beste. Tapen er tross alt pur gummi som isolerer bra. Q-Tec`s litt merkelige måte å oppgi effekten på. Merk at her er maks kontinuerlig ampere oppgitt, noe den ikke er på 650 lekewatts PSUen. Det blir filter på viftene forde nå når jeg åpna kassa var det akkurat like mange hybelkaniner inni der som forige gang og det var ikke forde jeg unlot å fange de forrige gang. Må bare gidde å gjøre det først. Godt Nytt År alle mine venner og du! Endret 2. januar 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Ser bra ut detta! Har samme problem som deg med PSU vifta bråker. Skal bytte ut viftene jeg å! Nå kan jeg jo se hvordan du gjør det først da Håper den PSUen blir stille da! Lykke til! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Viftene ble kobla om i går og resultatet er fornøyelig. Nå kan jeg faktisk høre både skermkortvifta og northbridgevifta, noe som var umulig før. Har for øvrik skaffa netting til filterkonstruksjonen, så nå blir det en tur på gardinbutikken en av dagene for å skaffe egnet stoff til filter. Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Har ikke følgt med så mye, men så at du hadde tenkt å lage slike viftegriller med filter selv. Hvis ikke jeg tar helt feil, så har de slike griller/m filtere på clasohlson til rundt 25kr stk. da blir det ikke 150 i frakt, men på en annen side; selvgjort er velgjort edit: Post nr. 200 Endret 4. januar 2005 av z1Ob Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Er det filter til 120mm vifter? Og er det filter som skal trees utenpå viftene? Er det slike filter kan jeg ikke bruke det forde mine vifter står helt inntil hverandre. Ellers takk for tipset. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hva med å bruke en slik som jeg har brukt her Tenker på den" nettingen" den får kjøpt på stylingbutikker for biler og er ment å brukes som grill i biler ,den vil være stor nok til å dekke alle viftene og koster ca 300-350 kr . Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Ikke dum den heller. Jeg hadde tenkt å kutte til hønsenetting som dekker viftene. På hønsenettingen skal jeg sy fast stoff som egner seg som luftfilter. Hønsenetting bruker jeg som armering mellom viftene og stoffet slik at det ikke får mulighet å bli trukket inn i viftene. Til å feste det hele var tanken å bruke tykk sort tape å tape det hele til siden av viftene. Altså stoffet dekker både front og sider på viftene. Men jeg har ikke helt bestemt meg hvordan filteret skal festes så kanskje jeg finner en annen løsning på det. En ting er sikkert og det er at det skal bli filter. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hva med å bruke en slik som jeg har brukt her http://snekkerboden.com/prosjekt/184.jpg Tenker på den" nettingen" den får kjøpt på stylingbutikker for biler og er ment å brukes som grill i biler ,den vil være stor nok til å dekke alle viftene og koster ca 300-350 kr . den koster 200kr i tr.heim i allefall Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ikke dum den heller. Jeg hadde tenkt å kutte til hønsenetting som dekker viftene. På hønsenettingen skal jeg sy fast stoff som egner seg som luftfilter. Hønsenetting bruker jeg som armering mellom viftene og stoffet slik at det ikke får mulighet å bli trukket inn i viftene. Til å feste det hele var tanken å bruke tykk sort tape å tape det hele til siden av viftene. Altså stoffet dekker både front og sider på viftene. Men jeg har ikke helt bestemt meg hvordan filteret skal festes så kanskje jeg finner en annen løsning på det. En ting er sikkert og det er at det skal bli filter. Hønsenetting er ikke så fint da... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Hvor da? (Navn på butikk) Vil se på det før jeg tar noen avgjørelse. Bruker jeg hønsenetting blir den liggende mellom stoffet og viftene som en slags avstiver slik at ikke stoffet blir trukket inn i vifta. Men ser at jeg skal vurdere mulighetene først. Endret 5. januar 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hva med å bruke en slik som jeg har brukt her http://snekkerboden.com/prosjekt/184.jpg Tenker på den" nettingen" den får kjøpt på stylingbutikker for biler og er ment å brukes som grill i biler ,den vil være stor nok til å dekke alle viftene og koster ca 300-350 kr . den koster 200kr i tr.heim i allefall Ok, mulig jeg husker feil at det var mellom 200 og 250 jeg betalte for den . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå