Marius_EV Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hva med å ha 2 eller 3*120mm i toppen og? (sikkert ikke plass til 3 stk) Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Syyykt!! *Vente spent til update* Pcgutten Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 er jo rimelig enkelt og lage runde ide kabler selv og da, bare snitt de opp og tape de sammen med en fargerik elektriker tape eller lignende. En slik sammenbunting kan dessverre forårsake forstyrrelser på signalene i kablene, og dermed senke ytelsen noe. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hadde vært morro å sett deg gjør det samme med like mange Delta vifter Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 blir tornado inne på rommet hans Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 du kjem til og få et felt overtrykk i kabbisen Det gjør egentlig ingenting snarere tvert imot, komprimert luft har faktisk større kjøleevne en ikke komprimert luft. I dette tilfellet vil den komrimeringa være minimal så effekten av det vil nok bli mikroskopisk. En slik sammenbunting kan dessverre forårsake forstyrrelser på signalene i kablene, og dermed senke ytelsen noe. Helt riktig! Det er ikke for ingenting at vanlige IDE kabler er flate. Man får faktisk god intern støyreduksjon forde man får spredt signalet utover et større areal en med vanlig kabel slik at de individuelle kablene forstyrrer hverandre minimalt. Derfor er runde IDE kabler skjermet og de interne lederne tvinnet på en spesiell måte slik at de ikke skal forstyrre hverandre internt. Jeg tenkte litt på å montere vifter i toppen men konstruksjonen av kabinettet gjorde det vanskelig. Hadde også en stund lyst på vifter bak prosessoren men som illustrert under så ble det vanskelig, det hadde gått med 2 60mm vifter men effekten hadde blitt minimal, så derfor løsningen med vifter i døra. De svekkingene blir jeg å kakke bort slik at noe av lufta bak CPU kjøleren slipper ut lettere. Her kommer det fram litt bedre hvor stor klaring det er mellom ytterveggen og drevbrønnen i kabinettet (1,5cm). Lenke til kommentar
Thel Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Rått prosjekt, regner med det blir litt oc etter ferdig mod? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Da har jeg kommet videre i prosjektet. Var i kjelleren og kappa hull til viftearrangementet i dekslet på kabinettet. Har også montert viftene, kobla og testkjørt dem, og de støyer mindre en strømmforsyninga. Ferdig resultat. Før og etter temperaturer vil jeg oppgi når jeg har fått testa litt under forskjellig last. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 trudde du skulle ha viftene innafor jeg :\ blir dyrt med viftegriller hvis du ikke bare tar en stor plate med hull i Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Syyyykt!! Kunne godt hatt 9 vifter jeg og.... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Det er jo tåplig å ikke ha vifter i toppen? Hvor skal den varme lufta gå ut? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 pcen ser jo ut som ei stor vifte jo.... genialt nice! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Dette ble skikkelig bra. Har teste med Prime95 torture test i 12 minutter og når jeg stoppa testen lå den på 52 grader med CPU vifta på 2000rpm. Det hadde aldri gått før. Jeg har alarm på CPU tempen på 55 grader og den har jeg hørt noen ganger når jeg har glemt å stille opp CPU vifta. Det er jo tåplig å ikke ha vifter i toppen? Hvor skal den varme lufta gå ut? Foreløpig ser det ut som lufta kommer ut av åpninger og perforeringer bak og hull i fronten som var der fra før samt hullet til 80mm vifta som sto i fronten før. Det kom også mye mere luft ut av strømforsyninga nå en før. I skrivende stund er CPU temp nede på 46,5 grader og system temp på 31 grader etter Prime95 testen. Idle temp før under samme omstendigheter var CPU 50,5 grader og system 37 grader. trudde du skulle ha viftene innafor jeg :\ blir dyrt med viftegriller hvis du ikke bare tar en stor plate med hull i Jeg skal lage filter av noe tøy å tre over det hele så grill blir ikke nødvendig, ikke det at jeg ville hatt grill uten filter heller. Neste blir å finne noen stille 80mm vifter å putte i Q-Tecen for nå er det kun den som støyer. Endret 5. desember 2004 av perpyro Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Fikk meg en overaskelse i dag, holdt på å snuble i kabinettet der var å besøkte en kompis, så ser jeg pryden på gulvet =) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 pcen ser jo ut som ei stor vifte jo.... genialt nice! Det var meningen det også. Det som hadde vert perfekt var om viftene hadde vært 140mm for da hadde de faktisk dekt hele sida. Lenke til kommentar
alexern Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 hehe, ser bra ut det var jo litt fett da, likte det jeg Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 heheh. den ble jo stilig, men hadde det ikke vært finere med viftene på innsiden? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 heheh. den ble jo stilig, men hadde det ikke vært finere med viftene på innsiden? Enig med du! Problemet var plassen. Viftene bygger 2,5cm og det er det ikke plass til på innsida, ser da at det er mange som har vifter til utluft montert på utsida bak. Uansett det kjøler fantastisk, mye bedre en med dekselet av. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Du tar vel ut 80mm i PSU? den er jo ikke vits i å ha! (skulle jeg tro) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Kanskje det vil kjelpe. Personlig hadde jeg tenkt å bytte viftene i PSUen (det er 2 vifter i den) med papst 19db vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå