Vågebu Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 9 vifter á 22.8 Decibel vil gi ca. 32.34 Decibel totalt. Er det ikke ca det en normal 80mm vifte lager? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Er det det jeg har i vente så regner jeg med at viftene blir enda stillere ved senket turtall. Var vist litt søvnig når jeg oppga db på viftene. Som sagt er jeg ikke fornøyd med støyen gjør jeg noe med den. Nå er ikke 33db all værden og at det står en Thermaltake Volcano 12 inni gjør vel ikke saken noe bedre. Jeg regner med å gjøre plata til viftene ferdig i morgen. For å ta hull i sida på kabinettet må jeg bruke vinkelsliper og det egner seg dårlig å gjøre innendørs, og jeg har ingen verksted eller arbeidsbu å gjøre slikt i så det må gjøres ute. Men uansett så blir det det siste jeg gjør forde kjører jeg uten kabinettet på så blir harddiskene faretruende varme. Må vel gjøre noe med kabelspagettien også. Endret 3. desember 2004 av perpyro Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 4 inn i den ene døra 4 ut i den andre og en i PSU. eller 4 i den ene døra 1-2 inn foran en i PSU en ut der du har de to radialene ... 9 vifter virker noe overkill .... jeg har to inn i bunn og pcen er ikke hørbar på 6 V og tempene er helt nice! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ey, jeg vil se bilder når du er ferdig! *ler* Sinnsvakt prosjekt forresten... lykke til Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Hele vitsen med denne ombyggingen var å lage noe litt overkill. Jeg synes det ser så pinglete ut med et rått kabinett og en 80mm vifte i sidedøre og 2 bak. Mitt problem er at i kassa mi er det ikke plass til vanlige vifter i bakkant og at dekselet på kassa går helt rundt kabinettet uten å ha noen dører, så nå løser jeg hele problemet ved å lage en sidedør fylt opp med vifter. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 dropp de radialviftene bak på pci-plassene. de kommer bare til å lage mer lyd... ha heller sporene åpne ut til friuft! bedre luftgjennomstrømning med minst mulig lyd.. Hvis(og det håper jeg da) du skal lage noen extra hull i PC en, hvor skal de være åssen skal de mekkes ++ Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) For ordens skyld så blir de viftene som står i dag tatt bort, det blir bare åpninger i stedenfor. Der du ser det er tape på kabinettet så er det perforeringer under. Årsaken til at perforeringene er tapet er at jeg har forsøkt å styre luftstrømmen dit jeg ville, nemlig mellom harddiskne. Nå vil tapen bli fjernet så da regner jeg med at det skal holde med hull til utlufta. Endret 4. desember 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Gleder meg til dette er ferdig å ja dette må jo bli OVERKILL Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 skal du ikke ha noen vifter som trekker ut luft ? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) skal du ikke ha noen vifter som trekker ut luft ? Nei! Det vil bli flere åpninger en det er i dag og jeg regner med at de 9 viftene jeg setter inn skal presse nokk luft inn slik at overtrykket gjør at lufta kommer ut igjen i begge ender. Var planen i allefall. Nå har jeg tatt resten av hullene med 92mm hullsag. Det var den største saga jeg hadde og ei 115mm sag koster ca. 500.- Nå står utvidelse med blikksaks for tur. Plata er 0,7mm tykk og saga lugga litt når den skar igjennom slik at det ble merker i plastlaget. Det gjør ingenting forde hele plata blir dekket av vifter untatt 2cm ytterst. Ferdig kuttet. Kantene er enda litt ujevne, noe jeg skal ta ute i morgen med lamellskive på vinkelsliperen. Skal på hjulebord i kveld så det blir ikke tid nå. Endret 4. desember 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) :!: - "Jarlsberg" Endret 4. desember 2004 av Perrrry Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Dette må være bland de største og kraftigste støvsugerene som er på forumet! Helt rått! Stå på! Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Vil ikke de to viftene bare stå å blåse rett i en "vegg"? (se bilde) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Dette må være bland de største og kraftigste støvsugerene som er på forumet! Helt rått! Stå på! Meningen var at det ikke skulle bli støvsuger, det er det jeg har nå. Det skal oppnåes ved å tre en strømpebukse eller noe annet tøy over alle viftene slik at det fungerer som filter. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det i praksis. Skal samtidig også vaske kjøleribba til CPUen slik at fettlaget som ligger på ribbene blir borte. Vil ikke de to viftene bare stå å blåse rett i en "vegg"? (se bilde) Den veggen er 1,5cm innenfor og den er ikke helt tett heller men det vil selvsagt bli redusert luftgjennomstrømning der. Bedre med litt en ingen. Endret 4. desember 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Ser bra ut det der! Men ang. rydding så tror jeg du kan få tak i runde IDE kabler de gjør at luftgjennomstrømmingen blir bedre, og så tar de mindre plass enn de flate.. Endret 4. desember 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Klart de der vil hjelpe på ja. Jeg blir nok å kjøpe slike på datakjeden i Trondheim dersom det ikke er så himla prisforskjell. Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 er jo rimelig enkelt og lage runde ide kabler selv og da, bare snitt de opp og tape de sammen med en fargerik elektriker tape eller lignende. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ja, dette var morsomt Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 du kjem til og få et felt overtrykk i kabbisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå