raniets Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg har planer om å bygge meg en server som skal styre all datakommunikasjon i huset. Det som er spesielt er at den skal "gjemmes" på et lydisolert rom for minst mulig støy. Jeg ser for meg et stort kabinett/skap som utstyret kan plasseres inn i omtrent som i et sikringsskap. Både pga. varme men også for enkelt å kunne skifte deler, rengjøre og ha god ventilasjon. I kjelleren skal jeg ha prosjektor & lerret. Dette skal kobles opp mot serveren, gjerne med en monitor, taster og ev. DVD-spiller (integrert i vegg el.l) Noen som har forslag eller tanker rundt dette. Kanskje noen har funnet opp "kruttet" allerede ? Tips og idèer mottas med takk! Hilsen Steinar Lenke til kommentar
iden Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 det første jeg tenkte på var å f.eks bygge hele dritten inn i et sikringsskap, uten sikringsboks i da seff, som da er infelt i veggen... så har du en flatskjerm som sitter i skapdøren... men det var bare noe som slo meg.. eller hvorfor bare ikke bygge serveren inn i et møbel? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 1) Sett opp en HTPC mot projektor. Regner med at du kjører highclass på dette området, en Barco Cine9 kanskje, eller en Action Model one mk3 for å spare litt plass? 2) Sett gjerne opp en server som lagringsplass. Men jeg foretrekker et trådløst nettverk. Selv har jeg satt opp er slik i mitt hjem. Der jeg har tilgang til alle PC'er i huset (en stasjonær, en bærbar og en HTPC). Fungerer utmerket her. Fordelen er at du da kan hente ting du jobber med til den aktuelle maskina du er på. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Regner med at dette blir et slags (avansert)case-moddingsprosjekt? Høres ut som et interessant projekt. Som Øyvind sier, så er nok trådløst nettverk en fordel her. Kunne kanskje integrert en sender i maskinen og da, mens du først er i gang? Hva ligger budsjettet på? Lenke til kommentar
raniets Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Foreløpig har jeg ikke noe budsjett. Er helt i starten av planleggingen. Regner med at dette vil kreve endel økonomi. Så jeg får se hva det blir til etterhvert! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Lenge siden du har svart nå... Funnet ut noe mer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå