klovn7 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 heisann, meg igjen drev å knota med noen skjermkort drivere for å fikse OpenGL. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=256011&st=100 så skulle jeg da starte Bzflag, som bare ville starte hvis jeg logga inn som root. Greit nok, jeg logga inn og venta spent. Så klikka Bzflag, jeg tror hvertfall det gjorde det, for det hang seg, så jeg regna med at den ikke jobbba lenger. Det gikk ikke å trykke ESC, så jeg prøvde meg med å drepe X (Ctrl+alt+backspace). da kom det sånn stort nvidia greier over skjermen slik det alltid gjør bilde før login screenet. Men så ble skjermen svart og jeg får en feilmelding: "cannot open /usr/share/gdm/themes/Default/Default.xml" uansett hva jeg trykker så er jeg enda der. Helt til jeg dunka hard i tastaturet mange ganger. så kom jeg til et login screen alla dos. der kunne jeg logge inn som bruker og root, det vakke måte på. Fant ut senre at jeg sikkert kom borti en av F knappene. Uansett, her står jeg. I et svart screen, og det enste som funker er elinks tenkte kanskje noe ildsjeler her på forumet kunne hjelpe meg :\ Blir sinnsykt glad hvis dette blir fiksa, hater dette windows rælet.... Mvh MArtin p.s prøvd å reboote men det kommer samme feil mld, litt hammring, og svart logon screen. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Du bør i alle fall lære deg at det ikkje er noko ala DOS, men Linux kommandolinja! Du kom nok borti CTRL+ALT+F<X> Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Ser ut som om det er noe problem med gdm. (altså den innloggingssaken) Noe feil med en theme eller noe sånt. For å veksle mellom terminalene trykker du Ctrl-alt-1 osv. Ctrl-alt-7 er der det grafiske er.(stort sett). ENDRET: Se posten under...takk til objorkum Endret 3. desember 2004 av fjotten Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Ser ut som om det er noe problem med gdm. (altså den innloggingssaken) Noe feil med en theme eller noe sånt. For å veksle mellom terminalene trykker du Ctrl-alt-1 osv. Ctrl-alt-7 er der det grafiske er.(stort sett). Korreksjon: F7 osv, ikkje berre 7. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Dobbelkorreksjon: Alt-Ftast, ikke nødvendig med ctrl-alt (bare når man allerede er i X). Ellers er det begredelig å se at nybegynnere føler det nødvendig å installere ufrie drivere og kommer slik i ulykken som vi ser her. Forhåpentligvis forstår de fleste at det er driverne som er ufine, og ikke "Linux". Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Ellers er det begredelig å se at nybegynnere føler det nødvendig å installere ufrie drivere og kommer slik i ulykken som vi ser her. Forhåpentligvis forstår de fleste at det er driverne som er ufine, og ikke "Linux". Hvis man skal få 3D-aksellerasjon på skjermkort fra nVIDIA til å fungere på skjermkortene, må man nødvendigvis installere de ufrie driverne (nvidia). Opensource-driverne (nv) er ikke gode nok til det formålet. Men her er det viktig å lese nøye hva som står i readme-filen som følger med nVIDIA sine linux-drivere. Det er fordi XF86Config/xorg.conf må konfigureres riktig for disse driverne. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Dobbelkorreksjon: Alt-Ftast, ikke nødvendig med ctrl-alt (bare når man allerede er i X). Ellers er det begredelig å se at nybegynnere føler det nødvendig å installere ufrie drivere og kommer slik i ulykken som vi ser her. Forhåpentligvis forstår de fleste at det er driverne som er ufine, og ikke "Linux". Jasså har du noe belegg for å si det? Trolling er ut. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Dobbelkorreksjon: Alt-Ftast, ikke nødvendig med ctrl-alt (bare når man allerede er i X). Ellers er det begredelig å se at nybegynnere føler det nødvendig å installere ufrie drivere og kommer slik i ulykken som vi ser her. Forhåpentligvis forstår de fleste at det er driverne som er ufine, og ikke "Linux". Jasså har du noe belegg for å si det? Trolling er ut. Og det smalt fra rett kjeft. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Du bør i alle fall lære deg at det ikkje er noko ala DOS, men Linux kommandolinja! Du kom nok borti CTRL+ALT+F<X> hehe, jepp jeg vet det. men siden jeg ikke vet helt hva alle ting heter så måtte jeg formulere meg slik slim mode: jeg må ha driverne for å kunne kjøre 3d apllikasjoner tror jeg... En annen ting er at skjermkort drivere her så stress å innstalere. Det kunne absolutt vært gjort på en lettremåte, men men. Kanskje det er litt av kosen med linux, og knote med slike ting. Hvetfall når man greier det. men jeg vet enda ikke hvordan jeg "reparer" denne fila, kanskje jeg bare blir nødt til å legge inn alt på nytt. Lasta ned Ubuntu, så mulig jeg prøver det om jeg ikke fisker dette. En ting har jeg hvertfall lært: ikke gjøre ting i root du ikke vet hva er takk for alle svar Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Dobbelkorreksjon: Alt-Ftast, ikke nødvendig med ctrl-alt (bare når man allerede er i X). Ellers er det begredelig å se at nybegynnere føler det nødvendig å installere ufrie drivere og kommer slik i ulykken som vi ser her. Forhåpentligvis forstår de fleste at det er driverne som er ufine, og ikke "Linux". Jasså har du noe belegg for å si det? Trolling er ut. Mr. ironi er ute og rasler med sablene ser jeg... *host* Endret 3. desember 2004 av Svendheim Lenke til kommentar
meastp Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 En annen ting er at skjermkort drivere her så stress å innstalere. Det kunne absoluttvært gjort på en lettremåte, men men. Kanskje det er litt av kosen med linux, og knote med slike ting. Hvetfall når man greier det. [...] Lasta ned Ubuntu, så mulig jeg prøver det om jeg ikke fisker dette. En ting har jeg hvertfall lært: ikke gjøre ting i root du ikke vet hva er takk for alle svar Det er vel mer nvidia sin feil, egentlig... Uansett kan jeg anbefale Ubuntu, det funker som oftes "rett ut av boksen". Du får nvidia-driverne med apt-get, så det er ikke noe problem. det er forresten en annen tråd om Ubuntu, du kan jo se litt i den. Lykke til Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Du kan jo forsøke å reinstallere gdm - rpm -e (pakke-navn til gdm) og så rpm -Uvh gdm-* fra cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå