Stokkanden Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hei. Er det noen andre enn meg som har ett msi KT4 ULTRA hovedkort? Jeg har prøvd iherdig i mange dager nå, med å få hovedkortet mitt til å gjennkjenne S-ATA harddisken min. Har fått litt hjelp tidligere men uten hell. Jeg har vært i BIOS og stilt litt, men heller ikke dette funker. Jeg trenger hjelp nå,ellers må jeg til anskaffelse av nytt HK. Lenke til kommentar
Stokkanden Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 ja,ja. Jeg startet det hele med å boote fra cd-rom(xp-cd). Trykket F6. Disk i A: enter. "setup will now start installing windows" eller noe slikt. press enter. ok "no hard disk found". Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har hatt samme HK MSI KT4 Ultra FSIR, når du booter må du trykke (husker ikke kombinasjon) for å komme inn i raid meny. Deretter er det å sette opp disk. Husker selv at jeg hadde problemer.... Lenke til kommentar
Stokkanden Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Oki. Er det noen som vet hva jeg må trykke for å komme inn i RAID menyen? Jeg hørte at det gikk an å trykke "ctrl F" for å gjøre dette,mne det funket ikke! Det står ingenting om dette i manualen for hovedkortet! På forhånd Takk Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Prøv F10. Endret 4. desember 2004 av Texas Stovner Lenke til kommentar
Stokkanden Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Nei,den funket ikke. Noen andre som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
Stokkanden Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 oki, Noen som vet hva jeg skal trykke for å komme inn i RAID menyen når jeg booter? Dette begynner å hale ut Lenke til kommentar
TeknoWight Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 ja,ja.Jeg startet det hele med å boote fra cd-rom(xp-cd). Trykket F6. Disk i A: enter. "setup will now start installing windows" eller noe slikt. press enter. ok "no hard disk found". Hva skal jeg gjøre? Når jeg la inn windows måtte jeg ha en egen diskett fra som fulgte med S-ata disken for at windows "setup" skulle finne den. Du har brukt den? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Du laster ned driveren, sata48N.exe fra MSI og installerer den fra diskett. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har et annet msi-kort, og der måtte jeg åpne 'Integrated peripherals' og 'on-chip IDE configuration' og aktivere s-ata kontrolleren. Lenke til kommentar
jente19jentejente Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) trykk "del" eller "F12" .... RAID MENY: "F8" Tror jeg Endret 7. desember 2004 av jente19jentejente Lenke til kommentar
Stokkanden Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 oki, har lastet ned sata48N.exe fra MSI, men dette funker ikke. Jeg kommer frem til det samme hver gang :"no hard disk found". Kan det være at jeg har ødelagt en viktig ting på hoved kortet siden jeg ikke får til S-ATA greiene? Er det noen måte jeg kan finne ut det på? Hadde vært litt greit å få denne dri*** i gang før jul........ P.S Disken er testet hos en kompis og virker fint. Lenke til kommentar
Stokkanden Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Oki, snakket med en fyr som sa at jeg kunne "speile" harddiskene mine. Etter jeg hadde gjort dette ville S-ata harddisken funke. Noen som vet om dette stemmer? Lenke til kommentar
Stokkanden Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 oki, da er problemet løst. jeg må kjøpe meg ett nytt hovedkort. "speilingen" gikk fint, men vi fant fremdeles ikke S-ata HDD. Så prøvde vi å sette inn en controller. da gikk alt galt og blå skjerm var ett fakum...... Takk fo gode svar!!! Lenke til kommentar
arnesef Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 clear cmos så ordner nok det med blå skjerm seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå