Gå til innhold

Jobb til en på 14 år

all right

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ryddegutt/gulvarbeider i en dagligvarebutikk er en klassiker.

Og gir deg elendig status :p

Yes! JoachimR slår til igjen!

"Du blir sett på som ekkel, fattig og dømt til å mislykkes om du jobber på Rema1000 i en alder av 14!"

:ermm::ermm::ermm::ermm::ermm::ermm::ermm:

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Er du keeg og deeg kanskje, sindre? Neppe.

Froøvrig var den artikkelen i Afteposten forferdelig, noe av det værste jeg har sett på trykk i den avisen. Skjerpings, Afteposten!!

Om du nødvendigvis ikke ses på som mislykket og fattig, så gir det ikke akkurat status..

EDIT: Skriveleif.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Er du keeg og deeg kanskej, sindre? Neppe.

Frorøvrig vrar den artikkelen i Afteposten forferdelig, noe av det værste jeg har sett på trykk i den avisen. Skjerpings, Aftepossten!!

Om du nrødvendigvsi ikke ses på som mislykket og fattig, så git det ikke akkurat status..

Har du luktet på pappas whiskeyflaske?

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men hvis jeg skal ha den minste mulighet til å forstå hva du mente i din PM, så skriv på engelsk. Eventuelt på godt NORSK.

Slik som du viste oss i går kveld?

Det har absolutt INGEN ting med saken at gjøre. Jeg skrev på vårt felles sprog, og da forventer jeg at det ikke kommer en tufs av en brukermoderator og skal gi meg tilsnakk på et sprog som for meg lyder likt som gresk.

Lenke til kommentar

Uansett, for å holde oss litt on-topic.

Lagergutt på en stor butikk er vel noe som ville passet, når det er mindre butikker så trenger de ofte folk som kan sitte i kassen, jobbe på lager, stable i hyller og så videre, så der kan ikke en 14-åring få jobb. Gå rundt og spørr litt i butikker, annet enn det er det nok svært lite du kan gjøre som jobb.

En annen ting, du kan jo selge VG\Dagbladet på søndager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

http://www.jusstorget.no/article/frontpage...Key=3&ArtKey=89

Personer som har fylt 14 år eller fortsatt er skolepliktige, kan ta lettere arbeid, men også ta arbeid som er noe tyngre når arbeidet er et ledd i barnets skolegang eller i praktisk yrkesorientering og opplegget er  godkjent av skolemyndighetene. Arbeidet skal ikke være skadelig for barnets helse eller utvikling. (aml. § 35 litra b)

Butikkarbeid er kanskje slitsomt, men regnes det som tyngre arbeid i lovverket? Kan ikke påberope meg noen særlig kunnskap om lov & rett, men jeg jobbet i en REMA-butikk da jeg var 14.

Lenke til kommentar

Dette ble altså jeg, JoachimR bannet for. Her kan en moderator komme og snakke et sprog du ikke forstår til deg, og fordi du ikke skjønner hva han forsøker å anmode deg om, blir du utestengt. Dette er Norge 2004.

Hilsen JoachimR

EDit:

--------

Jeg er ikke JoachimR, og han representerer ikke meg på noen som helst måte. Jeg har kun postet dette som en vennlig gest til ham.

Endret av TheMasteR
Lenke til kommentar
Dette ble altså jeg, JoachimR bannet for. Her kan en moderator komme og snakke et sprog du ikke forstår til deg, og fordi du ikke skjønner hva han forsøker å anmode deg om, blir du utestengt. Dette er Norge 2004.

Hilsen JoachimR

Haha, godt å høre, du fortjener det så absolutt. :)

Les retningslinjene, står noe om å respektere dine moderatorer, men du vet kanskje ikke hva respekt er for noe. :)

Lenke til kommentar

argh!

Noen ganger må man dra en tråd så off-topic at jeg blir svimmel av å lese den.

Jeg beklager så mye til "all right", men jeg stenger denne tråden da den vil ha vansker med å spore inn igjen. Håper du lager en ny tråd om emnet.

Til dere som føler dere truffet:

Greit at det er snart er Jul, men det er ikke noen grunn til å oppføre seg helt nisse for det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...