MatsN Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 hvorfor tviler du på at et "vanlig" x800xt kort som er sykt bra fra før klarer de settingsene-- når de har gjort det med x800pro vivo ? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 hvorfor tviler du på at et "vanlig" x800xt kort som er sykt bra fra før klarer de settingsene-- når de har gjort det med x800pro vivo ? enig! han har ingen grunn til å tvile! det er antagli 100% sant! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 En liten kommentar ang. priser... hvis pci-e versjonene av 6800gt ligger på samme prisnivå som agp versjonene vil et sli-oppsett ligge på ca 6000kr. Vesentlig bedre ytelse enn et x800xt pe kort i høyere oppløsninger. Bedre enn 6800 ultra til 4500 eller hva det nå kommer på også. Lykke til med kjøpet, ser ut til at du har fått svar på spørsmålet ditt. Hvis man først skal begynne å regne på ting, får man gjøre det skikkelig!!! Det billigste 6800GT-kortet fra prisguiden ligger på 3950,- (XFX) 2*3950,- hovedkort 14-1500,- Totalt: 9300-9400,- for hovedkort og to skjermkort i SLI Det billigste X800XT ligger på 3850,- (Abit) i følge prisguiden: 1*X800XT 3850,- hovekort med eller uten SLI 1000-1500,- Totalt: 4850-5350,- for hovedkort med ett X800XT Det er ganske stor prisforskjell på ~5000 og ~9000, og det spørs om det kan forsvares prismessig ennå... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) hvorfor tviler du på at et "vanlig" x800xt kort som er sykt bra fra før klarer de settingsene-- når de har gjort det med x800pro vivo ? enig! han har ingen grunn til å tvile! det er antagli 100% sant! Ingen tvil om at xt pe er utrolig bra, men rekorden er gjort med et ikke helt standard kort såvidt jeg vet. Det er vel nedkjølt etter alle kunstens regler og yter en god del mer enn et standard xt pe kort. Alle superrekordene, uansett om det er nvidia eller ati er langt unna vanlige menneskers resultater. Dette er folk som lever for å kjøle og klokke høyest mulig med de sykeste løsninger. Om det er flytende hydrogen eller hva vet ikke jeg men det er svært urealistiske scorer og jeg tviler på at de gutta der spiller engang. Det er kun score som teller virker det som. Her er et eksempel på hvordan maskinene til superklokkerne ser ut: Ikke helt standard med andre ord. Det var vel det han mente han som sa at det ikke er mulig med et helt vanlig kort. Endret 3. desember 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
docf666 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Her er forresten systemet http://www.vrforums.com/showthread.php?t=17063 Sjekk de to 3Dmark05 scorene under bildene,se nøye Se og lær Med vennelig hilsen [WarRUs]AlucarD alias DocF666 Lenke til kommentar
MatsN Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 headcleaver.. skjønte ikke helt hvem av kortene du "heia" med der:P Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Her er et demokort fra komplett. Det er "bare" vanlig xt, men prisen er vel bra? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303389&cks=PRL Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Her er et demokort fra komplett. Det er "bare" vanlig xt, men prisen er vel bra? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303389&cks=PRL helt ok pris, men ikke langt unna det du betaler for et uberørt kort. er litt skuffa over komplett! demo kortene deres blir bare dyrere og dyrere Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ingen tvil om at xt pe er utrolig bra, men rekorden er gjort med et ikke helt standard kort såvidt jeg vet. Det er vel nedkjølt etter alle kunstens regler og yter en god del mer enn et standard xt pe kort. selv om kortet er extremt nedkjølt er det fortsatt et vanlig x800xt kort! alle kan kjøpe og montere kjempe bra kjølere hvis de vil det, og da få samme scor som denne! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 EDIT: Glemte å poste de benchmarkene jeg prata om. Se her, enda et eksempel på lave "min fps" verdier fra ati. Vel, hvis du ser på histogramet så har nVidia flere og mer gråve framerate drops enn ATi helt frem imot slutten av timedemoen. Kanskje du skal ta en titt på de andre testene også. http://www.hardocp.com/article.html?art=Njk3LDc= Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ingen tvil om at xt pe er utrolig bra, men rekorden er gjort med et ikke helt standard kort såvidt jeg vet. Det er vel nedkjølt etter alle kunstens regler og yter en god del mer enn et standard xt pe kort. selv om kortet er extremt nedkjølt er det fortsatt et vanlig x800xt kort! alle kan kjøpe og montere kjempe bra kjølere hvis de vil det, og da få samme scor som denne! Nå tuller du godt.. Så du på bildene i det hele tatt? Lenke til kommentar
Valent Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 husk at x800xt pe er AGP spor og X800Xt er PCI-E Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 x800xt pe er kanskje hakket bedre enn 6800 ultra i noen spill, men det er jo også så og si umulig å oppdrive. Selv om jeg har likt ati lenge begynner det å irritere meg at de liksom skal ha det raskeste kortet men det er ikke alment tilgjengelig. Netshop har hatt XT PE inne lenge, og har det fortsatt. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 husk at x800xt pe er AGP sporog X800Xt er PCI-E Stemmer nok ikke helt det gitt. Det er helt riktig at det var det som var utgangspunktet men de har nå både xt og xt pe i AGP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå