Ghoul Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Hallo. Jeg har en p200mmx stående, og lurte litt på om det vile være en ide å kjøre linux på skraphaugen? Har ingen erfaring med systemet, men kunne tenke meg å prøve det i praksis. Lurte ellers på om noen har erfaring med multiplier overklokking av en Thunderbird? Hørt at det er noe krøll der. Overklokka busshastigheten, men går jeg noe særlig over 138 begynner den å krangle. Hørt noe om at PCI bussen blir ustabil. Uansett så er den god for litt til! På forhånd takk for hjelpen Tordenflyver 1,33 @ 1400 512 Twinmos DDR MSI KT266 pro Enkelt SCSI plextor cdromsystem (Som lager krøll for gjenomtrekken min:)) Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 19:23, Ghoul skrev:Lurte ellers på om noen har erfaring med multiplier overklokking av en Thunderbird? Hørt at det er noe krøll der. Overklokka busshastigheten, men går jeg noe særlig over 138 begynner den å krangle. Hørt noe om at PCI bussen blir ustabil. Uansett så er den god for litt til! Grunnet til at maskinen blir ustabil når du overklokker busshastigheten er du klokker "hele" maskinen, og det kan være andre komponenter på maskinen som ikke liker det. Ellers er det ikke mere krøll å overklokke multiplier'n enn at du må bruke blyanttrikset. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Ghoul skrev (2002-05-31 19:23):Hallo.Jeg har en p200mmx stående, og lurte litt på om det vile være en ide å kjøre linux på skraphaugen? Har ingen erfaring med systemet, men kunne tenke meg å prøve det i praksis.Lurte ellers på om noen har erfaring med multiplier overklokking av en Thunderbird? Hørt at det er noe krøll der. Overklokka busshastigheten, men går jeg noe særlig over 138 begynner den å krangle. Hørt noe om at PCI bussen blir ustabil. Uansett så er den god for litt til!På forhånd takk for hjelpenTordenflyver 1,33 @ 1400512 Twinmos DDRMSI KT266 proEnkelt SCSI plextor cdromsystem (Som lager krøll for gjenomtrekken min:)) Hmmm.... Har nøyaktig samme oppsett som deg på disse 3 komponentene og kommer heller ikke over 1400 stabilt... Spørs om det ikke har noe med CPU-temperaturen å gjøre, i allefall for min maskins del... Det blir spennende å se om du får noen svar... Ellers solgte jeg mitt Tekram SCSI kort med Plextor 8x brenner nylig fordi den ikke virket som den skulle... Den nye IDE 24x IDE Plextoren fungerer imidlertid perfekt... Når det gjelder Linux... Har en gammel P233MMX stående som printerserver, og har lurt på det samme selv... Tror jeg henger meg på her jeg! :smile: Lenke til kommentar
Ghoul Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Snasent! Har hørt om trikset, men vet ikke hvordan det fungerer i praksis, har du en link til meg? Takk uansett Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 selv kjører jeg linux med KDE1.x på en PI 166MMX med 32 MB RAM. *sweet* :wink: linux er altid en god idé hvis du har vilje,tid og lærevillighet nok :wink: (det kreves i det minste for å lære sysadminstuff) ang. hvilken distro: på en 233 ville jeg kjørt en litt eldre en. søk i forumet, og spør litt her og der (ikke lag en ny tråd før du har søkt). mandrake med KDE >2.x er neppe et godt forslag. Lenke til kommentar
Ghoul Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Trn100 - jeg lurte på det samme, men Orben min holder den nede i rundt 35 C idle. Så om ikke hele systemet mitt klarer klokkinga, så er jeg hellig overbevist om at prossesoren klarer litt til, ikke det at det er noe poeng, men litt morro skal en jo ha det! Takker ellers Sjanten for forholdsvis fornuftig inlegg! Problemet mitt er at jeg har null erfaring med linux som sagt, så jeg lurer jo da på hvor en kan få tak i en slik gammel versjon du snakket om. Kjører ellers det første Chieftec toweret med dør som kom på komplett, og jeg ble dødsskuffa sommeren i fjor da jeg satte sammen rukleverket, da Copperorben jeg kjøpte av Microplex (Som jeg forøvrig var positivt overrasket over, servicemessig) skulle være stillegående, men når jeg skrudde på dingsen bråket det jo like mye som støvsugeren til mor! Noen med samme problem? Når jeg først poster masse snusfornuftige spørsmål :smile: They love theire parasite god, yet they crusify me Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Ghoul skrev (2002-05-31 19:53): Trn100 - jeg lurte på det samme, men Orben min holder den nede i rundt 35 C idle. Så om ikke hele systemet mitt klarer klokkinga, så er jeg hellig overbevist om at prossesoren klarer litt til, ikke det at det er noe poeng, men litt morro skal en jo ha det! Da er i allfeall din kjøler bedre enn min Taisol CGK760 som nå gir ca. 48 C idle... Kan ha sammenheng med at jeg nylig snudde en av mine 3 (Inkl. PSU!) 80mm vifter for å skape et overtrykk i kabinettet... Sist gang jeg åpnet kabinettet var det fullstappet med støv, spesielt innenfor diveres luftehull, hvilket antageligvis betyr at kabinettet har undertrykk... (2x80mm utsug, 1x80mm innblåsing!) Snudde derfor vifta bak fra å suge ut til å blåse inn... Mindre støv, men mer varme :sad: Microplex (Som jeg forøvrig var positivt overrasket over, servicemessig) skulle være stillegående, men når jeg skrudde på dingsen bråket det jo like mye som støvsugeren til mor! Noen med samme problem? Når jeg først poster masse snusfornuftige spørsmål Igjen, samme erfaring med MP og samme problem... Nesten skummelt :smile: Vurderer sterkt å anskaffe en Silent Viking og ev. kutte ut kabinettvifter... Er mer redd for å fjerne min HD kjøler (Også fra MP!) siden jeg har 2x75GXP IBM disker... [ endret av trn100 den 2002-05-31 20:30 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå