PCfan Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hei Jeg kjøpte meg sånn PC til Tv kabel hos elkjøp. jeg plugget alt i slik som det skulle være og satte på tven og byttet skjerm fra pcen til tven... men når det kom på tven ble det svart/hvitt... hvorfor det? Det må da gå ann å få det til farger på tv skjermen... jeg har ATI Radeon 9700 128 mb skjermkort.. TAkk Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvis du kjøpte S-video kabel så er det pga av at TVn din ikke takler signalet. (Kan være instillingene på skjermkortet også. lek litt rundt) hvis ikke det går på skjermkort innstillinger på du få tak i en overgang fra s-video til RGB signal ("Vanlig") plugg. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hva med å søke litt. Dette er besvart maaaaaange ganger. Tips: De mest vanlige årsakene til at fargene mangler:- Skjermkort ikke satt til PAL. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Om du ikkje får det til kan siste utveg være å kople saman pinne 15 og 20 på Scart-kontakten. Var det som skulle til for meg. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Det blir det samme som en S-Video til RGB overgang det Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det blir det samme som en S-Video til RGB overgang det Ikke helt riktig da...Det blir ikke et RGB-signal, men et komposittsignal. Det blir ikke helt riktig å bare koble sammen luminans- og krominans-signalet selvom det funker. Ifølge flere kilder skal det kobles slik: Lenke til kommentar
iscariot Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Sett skjerkortet ditt over fra NTSC til PAL, eller prøv med en kortere kabel Iscariot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå