robbie99 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har 3com adsl wireless 11 g firewall router og tele2 adsl. Fikk ikke kontakt. Ringte support, men han ville ikke supporte da jeg ikke hadde kjøpt modemet hos dem. Men han sa at det måtte konfes med vpi/vci så han ga meg 3 alternativer hhv 8/35, 0/100 eller 0/35, men ingen fungerer. NOen andre som har ideer om hva jeg gjør galt? Robbie Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg har samme problem selv. Nå var jeg faktisk innom en tur for å høre om routeren min er ødelagt. Routeren, som ser ut til å være samme merke som din, er for det meste uten kontakt. Trekker jeg ut strømmen et lite øyeblikk, for så å koble på, så virker den en liten stund. Men når jeg skal på nett dagen etter igjen er det dødt. Er drittlei trådløst akkurat nå. Med Telio telefonabonnement er jeg for tiden uten telefon i tillegg. Jeg får ringt ut, men de jeg snakker med hører ikke en dritt av hva jeg sier. Hva slags innstillinger er det du har gjort? Det er mulig jeg kan hjelpe deg noe der, etter alle problemene jeg har hatt, med du verden, du har mye i vente Lenke til kommentar
robbie99 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg har i utgangspunktet ikke gjort noen endringer, men har support-fyrren ga meg tre muligheter for vpi/vci nummer jeg kunne bruke; 0/100 - 0/38 og 8/38. Jeg har brukt alle 3 + en del andre jeg har funnet på nettt, men det hjelper ikke. Bruker PPPoE samt VC MUX. Routeren ser ut som den fungerer, alle lysene lyser når de skal. I tillegg har jeg slått av WLAN da jeg ikke har bærbar ennå. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Så du får med andre ord lett kontakt med routeren for å gjøre instillinger der. Har du slått av alle brannmurer? Vurderer selv å trekke meg fra Tele2. Var fornøyd før, men det har tapt seg. Hvor er det forresten du skriver inn 0/100 - 0/38 og 8/38, som du nevnte? Lenke til kommentar
robbie99 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 I Internet settings krysser jeg av for PPPoE og neste skjerm hvor man skal oppgi brukernavn/ passord står det også ruter for VPI / VCI verdier. Default er de 0 og 38. Men er PPPoE riktig? Hvilke settinger bruker du? Lenke til kommentar
tthen Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei! Ppoe er ikke riktig for dere som har tele2. Telenor har pålogging med brukernavn/passord (pppoe), men tele2 har ikke dette. dere på sette routern på automatisk ip. da skal det fungere Lenke til kommentar
robbie99 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Mottatt, da er det vel PPPoA. Er det VC MUX eller LLC tele2 bruker? Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) vp/vc verdier er somregel 8/35 noen sentraler krever 0/100 Endret 3. desember 2004 av sniperdybe Lenke til kommentar
tthen Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 dette med vpi/vci innstillinger har jeg vært borti før, i topcom sine modem. det er innstillinger som må gjøres alt etter hvilken sentral du er tilknyttet. men tror ikke du trenger å bry deg om disse, finner du automatisk/dynamisk ip i stedet for pppoe? Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 har du modem fra tele2 oxox ? mulig det står som router og noen routere funker ikke når du har router -router sjekk det først Lenke til kommentar
robbie99 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg har ikke modem fra tele2, kun 3com ruter/modemet. Lenke til kommentar
tthen Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 anbefaler deg å ta kontakt med 3com, og få de riktige innstillingene, siden tele2 ikke vil/kan hjelpe. telenor sa til meg at i 80 prosent av sentralene skulle man bruke 8/35 og resten 0/100. det hadde noe med gamle / nye sentraler. men hvilke valg får du egentlig når du skal velge påloggingsmetode? Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 aha Modemer som Tele2 IKKE supporterer, men som vil fungere. Dette er modemer som vi ikke har levert til sluttkunder og som vi følgelig ikke vil gi support på. Topcom Xplorer 871 ZyXEL Prestige 650HW-33 - wireless router Thomson SpeedTouch 570i - wireless router Billion BIPAC-740GE JensenScandinavia ADSL Modem JensenScandinavia ADSL Router CISCO SOHO 96-K9 Router CISCO 836-K9 Router BCS ADSL link modell 4 (4-port router) BCS ADSL link modell 1 (1-port router) BCS Billion Bipac 5100W (4-port router) BCS Billion Bipac 5100 (4-port router) Xavi x8021r-B (1-port router) er jo mulig at routeren din ikke støtter tele2 i det hele tatt da fant dette på tele2 sidene Lenke til kommentar
robbie99 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Hvorfor skulle det ikke fungere? En skulle tro at de som lagde modem lagde modem som skulle kunne fungere universelt. Lenke til kommentar
robbie99 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Som valg for påloggingsmetode får jeg : PPPoE PPPoA Bridge Mode (For a single PC) Routing mode over ATM Dynamic/ fixed IP in bridge mode (For multiple PCs) Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) prøv siste valget Hvorfor skulle det ikke fungere? En skulle tro at de som lagde modem lagde modem som skulle kunne fungere universelt. nja ikke så enkelt alle levrandører tester noen modem/routere som de veit funker , noen blir oxo spes laget til den lev Endret 3. desember 2004 av sniperdybe Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Som valg for påloggingsmetode får jeg : PPPoE PPPoA Bridge Mode (For a single PC) Routing mode over ATM Dynamic/ fixed IP in bridge mode (For multiple PCs) Har du nyeste firmware til den? Lenke til kommentar
robbie99 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 ja, oppdaterte den i går. Det siste valget kom opp etter oppdateringa. Lenke til kommentar
robbie99 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Problem solved!!! Settings : Velg : Dynamic/ Fixed IP in 1483 Bridge Mode Neste side: Get IP by DHCP : YES VPI/ VCI : 8 / 35 Encapsulation : LLC Det funket for meg. Takk til alle som hjalp meg. Fy skamme seg til Tele2 kundeservice. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Fy skamme seg til Tele2 kundeservice. Hvorfor skulle de skamme seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå