Vu-caN Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe NEC 1970NX, men nå er jeg rimelig i tvil fordi den bare har 25ms responstid. Hvorfor er det bare 17" og 20" som har lav responstid? Er ikke 19" samme greia? Finnes det en tilnærmet like god LCD skjerm med bedre responstid? (bra farger er viktig) Er ikke interessert i 20" fordi prisforskjellen er såpass stor. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Trolig (må si trolig, for ingen jeg vet om har testet den) vil 1970NX med S-IPS ha like lite ghosting som et TN-panel med 16ms, fordi responstiden på FARGER for TN-skjermene er så mye dårligere enn sort-hvitt-sort, som man faktisk måler det i... DVS: 1970 kan være like god til spill som et TN-panel med lav ms, fordi spill spilles i farger, ikke sort-hvitt... Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) BenQ FP937s - BenQ FP937s+ Jeg vurderer en av de to. Blir nok den første da den er pr. dags dato 1000kr billigere men de er hvertfal bedre enn den du foreslo og også billigere... Endret 2. desember 2004 av gixxerman Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 BenQ FP937s- BenQ FP937s+ Jeg vurderer en av de to. Blir nok den første da den er pr. dags dato 1000kr billigere men de er hvertfal bedre enn den du foreslo og også billigere... Disse her så jo kjempeknall ut! *blod på tann!* Men har aldri hørt noe særlig skryt om Benq egentlig. Er nec som har fått mest skryt på fargene etter det jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
admirable Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 BenQ har også kvalitets skjermer, ta å søk litt på forumet så skal du nok se hva som dukker opp Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 BenQ er en rar produsent. Enten skyter de gullfuglen eller så bommer de totalt Personlig ble jeg positivt overrasket over FP937s, som fint klarer å konkurere, og gjerne seire over andre 19-tommere. Eneste unntak er på farger, der den er sterk til TN-skjerm å være, men fortsatt noen hakk under de bedre VA- og IPS-skjermene. Til vanlig bruk burde det holde lenge Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 BenQ er en rar produsent. Enten skyter de gullfuglen eller så bommer de totalt Okei, nå blei jeg litt usikker omkring benq igjen. For hvilke av disse to anbefalte skjermene er gullfulgen? Eller er begge to et pent sett gullfugler? Jeg må nesten ha litt veiledning for å ikke bomme på benq'ene. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 BenQ er en rar produsent. Enten skyter de gullfuglen eller så bommer de totalt Okei, nå blei jeg litt usikker omkring benq igjen. For hvilke av disse to anbefalte skjermene er gullfulgen? Eller er begge to et pent sett gullfugler? Jeg må nesten ha litt veiledning for å ikke bomme på benq'ene. Ifølge BenQ skal dette bare være en oppgradering av FP937s, som iallefall er en "gullfugl" jf. diverse tester. Men om BenQ har laget en helt ny oppskrift på denne skjermen vites ikke, og da kan det jo være en total bom. Ifølge tysk website (http://www.golem.de/0412/34961.html) har + 700:1 kontrast og 300 cd/m2, istedet for 450:1 og 250cd/m2, som lillebror har. Dessuten står det her at den er TCO03 og ISO13406-2-sertifisert... Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 BenQ er kvalitet, har BenQ selv Lenke til kommentar
holvik Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Er det noen som vet om det følger med DVI kabel når man kjøper Benq FP937. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 BenQ er kvalitet, har BenQ selv Så siden du har ett bra produkt fra en produsent, så er alt denne produsenten levere laget av gull..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå